برای اشتغال بانوان برنامه داشته باشیم

سرپرست فرمانداری شهربابک گفت: برای اشتغال بانوان برنامه داشته باشیم، بانوان می توانند در حوزه های مختلف وارد بازار کار شوند.

به گزارش تحریریه، نویدی سرپرست فرمانداری شهربابک در جلسه کمیته تخصصی اشتغال و کارآفرینی شهربابک گفت: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان علاوه بر نظارت بر واحد های صنعتی و معدنی ، بازرسی و روابط کار ، امور تعاونی ها ،نیاز بازار شهرستان را نیز بررسی کند.

وی تاکید کرد: اشتغال صرفا ویژه شهر شهربابک نباشد و ضمن جذب بیکاران مناطق روستایی با طرح های اشتغالزایی توسعه و آبادانی روستاها نیز در دستور کار قرار گیرد.

نویدی از ساماندهی اتباع افغانستانی ساکن در شهربابک خبر داد و گفت: طبق آمار غیر رسمی بیش از پنج هزار نفر افغانی در شهرستان شهربابک ساکن هستند که باید در خصوص فعالیت آن ها بررسی های لازم انجام شود زیرا بخشی از بازار کار را به خود اختصاص داده اند.

وی با تأکید بر داشتن برنامه میان مدت و بلند مدت در حوزه اشتغالزایی نیروی های جویای کار، ادامه داد: باید از مهارت های مورد نیاز شرکت های صنعتی و معدنی شهرستان اطلاع داشته باشیم و زمینه را برای مهارت آموزی افراد علاقه‌مند فراهم کنیم.

نویدی اظهار داشت: اگر با برنامه پیش برویم، نرخ بیکاری در شهرستان کاهش پیدا می کند و شاهد افراد جویای کار نخواهیم بود.

وی بیان کرد: در کمیته تخصصی اشتغال و کارآفرینی باید به اشتغال بانوان هم توجه کنیم و برای آن برنامه داشته باشیم، بانوان می توانند در حوزه های مختلف وارد بازار کار شوند.

نویدی خاطر نشان کرد: اگر برنامه های اشتغال و کارآفرینی سازمان یافته و هدفمند باشد، باجابه جایی مسئولان، خلل و نقصی در آن به وجود نمی آید.

وی از برگزاری جشنواره قورمه و غذاهای بومی و محلی در شهردهج یاد کرد و گفت: با برپایی این جشنواره و نمایشگاه شور و نشاط مضاعفی در این شهر به وجود آمد و از طرفی باعث ایجاد درآمد برای تعدادی از تولید کنندگان شد.

سرپرست فرمانداری شهربابک تاکید کرد: در بخش جذب نیروی کار باید جانب انصاف و عدالت را رعایت کنیم زیرا ممکن است مسیر زندگی افراد با تصمیمات ما تغییر نموده و در صورت بی عدالتی و تصمیمات اشتباه قطعا پاسخگو خواهیم بود و فرصت جبران اشتباه نیز فراهم نخواهد شد.

پایان/

۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
کد خبر: 23311

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =