نتانیاهو همه را فراری می دهد!

کارشناسان پیش بینی کردند به قدرت رسیدن راستگرایان فاشیست در اسرائیل سبب کاهش انگیزه ها و افزایش فرار مغزها و مهاجرت نخبگان به کشورهای اروپایی و آمریکا شمالی و خارج شدن بسیاری از شرکت های اقتصادی و تولیدی جهان از سرزمین های اشغالی خواهد شد.

به گزارش تحریریه، روزنامه «عربی ۲۱» مصر در بخشی از گزارش خود نوشت، شرکت های فناوری اسرائیل به نتانیاهو درباره پیامدهای اقتصادی وخیم قانون گذاری ها و تحرکات اعضای ائتلاف راستگرایان هشدار داده اند. پس از انتخابات اخیر ادر اراضی اشغالی و تقلا برای تشکیل کابینه راستگرای افراطی، این پیش بینی قوت یافته است که افزون بر تشدید اوضاع وخیم عرصه های سیاسی و دیپلماسی، حوزه های اقتصادی و سرمایه گذاری هم تاثیر پذیرفته اند.

«مائیر اورباخ» خبرنگار بخش اقتصادی روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحرونوت» گفت ده ها تن از مسوولان ارشد اجرایی در حوزه فناوری های برتر اسرائیل در نامه ای به «نتانیاهو» نگرانی خود را از پیامدهای قانون گذاری و تحرکات اعضای ائتلاف راستگرایان اعلام کرده اند و گفته اند به طور کلی اقتصاد مخصوصا فناوری های برتر از تحرکات این روزهای کنست در زمینه قانونگذاری، تاثیر منفی خواهند پذیرفت.

نتانیاهو همه را فراری می دهد!

در این نامه نسبت به زیان دیدن جایگاه قانون گذاری و هدف گرفتن حقوق اقلیت ها هشدار داده شد و این موضوع تهدیدی برای فناوری های برتر اسرائیل قلمداد شده است که طی سه دهه گذشته بنا نهاده شد و سرمایه گذاری های بسیاری بر روی آن از سوی سرمایه گذاران آمریکا و اروپایی صورت گرفته است.

در این نامه آمده است شرکت های فناوری بین المللی در حال فرار از اسرائیل هستند و این موضوع پیامدهای ویران کننده ای برای اقتصاد و جامعه اسرائیل دارد.

این نامه هشدارآمیز برای اسرائیل به شدت نگران کننده است زیرا این نگرانی وجود دارد که اقتصاد اسرائیل از تحولات سیاسی و حزبی کنونی تاثیر پذیرد. این موضوع یک زنگ خطر و عاملی برای کاهش یا توقف مهاجرت یهودیان جهان به فلسطین به دلیل مسائل اقتصادی و معیشتی بوده است.

نتانیاهو همه را فراری می دهد!

ناظران بر این باورند که این نامه نشان می دهد روندها دارای پیامدهای منفی است که سبب می شود بسیاری از شرکت های اقتصادی و تولیدی جهان سرزمین های اشغالی را ترک کنند. نویسندگان نامه پیش بینی کردند که به قدرت رسیدن راستگرایان فاشیست در اسرائیل سبب کاهش انگیزه ها در بازارهای کار و فرار مغزها و مهاجرت نخبگان به کشورهای اروپایی و آمریکا شمالی خواهد شد.

پایان/

۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 23362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =