کرونا گریبان سومین اقتصاد بزرگ جهان را خواهد گرفت؟

ژاپن نسبت به وضعیت بیماری کووید در چین هشدار داد و دیدگاه تولید کارخانه را کاهش داد.

به گزارش تحریریه، ژاپن بر اساس گزارش ماهانه ماه دسامبر، علاوه بر خطرات ناشی از کندی اقتصاد جهانی، افزایش قیمت‌ها و محدودیت‌های عرضه، به وضعیت کووید-۱۹ در چین بسیار توجه خواهد کرد. گزارش اقتصادی در حالی منتشر می‌شود که ژاپن، سومین اقتصاد بزرگ جهان، با رشد ضعیف جهانی و هزینه‌های بالای واردات مقابله می‌کند که بر صادرات و فعالیت‌های تولیدی این کشور تاثیر گذاشته است.

دولت این کشور نظر خود را در مورد تولید کارخانه برای اولین‌بار در ۶ ماه گذشته با توقف تقاضای جهانی برای نیمه هادی‌ها کاهش داد اما ارزیابی خود را در مورد کل اقتصاد با بیان اینکه به طور متوسط بهبود می یابد، تغییر نداد.

یکی از مقامات گفت: اگر وضعیت شیوع بیماری کووید چین بر زنجیره‌های تأمین یا تجارت تأثیر بگذارد، همان‌طور که اوایل سال جاری شاهد آن بودیم، می‌تواند بر اقتصاد ژاپن نیز تأثیر داشته باشد. در همین حال، توکیو برای اولین‌بار در یک سال گذشته دیدگاه خود را در مورد احساسات تجاری ارتقاء داد و گفت که نشانه‌هایی از بهبود را نشان می‌دهد. پیش از این، دولت گفته بود که بهبود احساسات تجاری در حال توقف است.

بر اساس گزارش رویترز، این گزارش بار دیگر تاکید کرد که دولت این کشور انتظار دارد بانک ژاپن به هدف قیمتی دو درصدی خود بر اساس اقتصاد، قیمت‌ها و وضعیت مالی پایدار دست یابد. بانک مرکزی این کشور روز سه‌شنبه بازارها را با یک تغییر غیرمنتظره در کنترل بازده اوراق قرضه که اجازه می‌دهد نرخ‌های بهره بلندمدت افزایش بیشتری پیدا کند، به لرزه درآورد.

منبع: ایسنا

پایان/

۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 23364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =