بحران غذا هدیه ۲۰۲۳ برای فقرا

بررسی نهادهای دولتی در لندن نشان می‌دهد که افزایش هزینه‌های ضروری مانند نان، آسیب‌پذیرترین شهروندان انگلیس را در زمان عید سال نو در بدترین شرایط قرار داده است.

به گزارش تحریریه، بر اساس نظرسنجی اداره آمار ملی انگلیس ( Office for National Statistics) نرخ تورم مواد غذایی در این کشور به بالاترین میزان خود از سال ۱۹۷۷ تاکنون رسیده است. حال گزارش شده است به دلیل افزایش قیمت ها مصرف کنندگان در مناطق فقیرتر غذای کمتری می خرند.

به نظر می‌رسد خانوارهای کم‌درآمد بیشترین ضربه را از تورم مارپیچی می‌بینند؛ طبق بررسی ها ۶۱ درصد از مصرف‌کنندگانی که در مناطق محروم زندگی می‌کنند در مقایسه با سال گذشته در فروشگاه ها مواد غذایی کمتری خرید می‌کنند، در حالی که این رقم در مناطق محروم ۴۴ درصد است.

بحران غذا هدیه ۲۰۲۳ برای فقرا

طبق گزارش مرکز آمار انگلستان، اگرچه تورم کلی در انگلستان - از جمله هزینه‌های مسکن - اندکی کاهش یافته و از ۹.۶ درصد در اکتبر ۲۰۲۲ به ۹.۳ درصد در نوامبر رسیده است، قیمت مواد غذایی و نوشیدنی‌های غیرالکلی در ماه گذشته ۱۶.۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت که بالاترین افزایش از سپتامبر ۱۹۷۷ تا به حال بوده است.

به همین دلیل، نگرانی‌ها در مورد اینکه تورم بی‌سابقه مواد غذایی ممکن است بر سلامت جمعیت تأثیر بگذارد، افزایش یافته است. مرکز آمار فوق گزارش داد که ۲۳ درصد از افرادی که توسط آژانس استانداردهای غذایی (FSA) مورد بررسی قرار گرفتند، اظهار داشتند که یک وعده غذایی روزانه خود را حذف کرده اند یا اندازه آن را کاهش داده اند، زیرا توانایی خرید غذای کافی را ندارند.

چهار نفر از هر پنج بزرگسال - یا ۸۱ درصد از این افراد - از کسانی که توسط نهاد فوق مورد بررسی قرار گرفتند، عنوان کردند که نگران هزینه غذا در طول روزهای کریسمس و سال نو هستند. میزان این رقم در سال گذشته ۶۲ درصد بود که نشان از افزایش دارد.

بحران غذا هدیه ۲۰۲۳ برای فقرا

گفتنی است هزینه اقلام ضروری مانند نان و غلات در انگلیس در ماه گذشته با ۱.۹ درصد افزایش روبرو شد. میزان بالارفتن قیمت این کالاها در سال منتهی به نوامبر ۲۰۲۲ حدود ۱۶.۶ درصدی عنوان شد که بیشترین افزایش قیمت را داشته است.

شکاف تورمی سالانه بین خانوارهای کم درآمد و پردرآمد در ماه اکتبر به بیشترین میزان از ماه مارس سال ۲۰۰۹ تاکنون رسیده است. تورم برای مصرف کنندگان کمتر ثروتمند ۱۰.۵ درصد برآورد شد، اما برای خانواده های با درآمد بهتر این شاخص ۹.۱ درصد بوده است.

پایان/

۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 23404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =