جهش در هزینه های نظامی انگلیس

روزنامه معروف انگلیسی مدعی شد که بودجه ارتش انگلیس برای سال آینده به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

به گزارش تحریریه، روزنامه «دیلی تلگراف» به نقل از منابع آگاه گزارش داد که در بحبوحه افزایش تورم، لندن تصمیم گرفته است هزینه های دفاعی خود را در سال های ۲۰۲۴-۲۰۲۵ افزایش دهد.

این روزنامه گزارش داد که درگیری اوکراین یکی از دلایلی است که وزارت دفاع این کشور در توجیه افزایش هزینه های خزانه داری به آن اشاره کرده است.

این تصمیم قبلاً در اصل اتخاذ شده بود، با اینحال انتظار می رود ارقام نهایی تا بهار ۲۰۲۳ و زمانی که جرمی هانت رسماً افزایش را اعلام خواهد کرد، نهایی شود.

به گزارش تلگراف، دولت انگلیس به دنبال تضمین این است که بودجه دفاعی نسبت به تورم کاهش پیدا نکند. در این راستا یک منبع ارشد دولتی ناشناس به این روزنامه تاکید کرد: ما از کاهش واقعی بودجه دفاعی خودداری می کنیم.

گزارش این روزنامه خاطرنشان کرد: در حالی که «بوریس جانسون» نخست وزیر سابق، یک برنامه سرمایه گذاری نظامی بزرگ را در سال ۲۰۲۰ راه اندازی کرده بود که بزرگترین برنامه از زمان پایان جنگ سرد به شمار می رفت، با اینحال به نظر می آید بودجه دفاعی انگلستان همچنان بین سال های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۴ به دلیل تورم فزاینده کاهش یابد.

«مالکوم چالمرز» معاون مدیر کل اندیشکده نظامی موسسه رویال خدمات متحد (Royal United Services Institute) به این روزنامه اظهار داشت که بودجه دفاعی باید از ۴۸.۶ میلیارد پوند به ۵۰.۱ میلیارد پوند (۶۰ میلیارد دلار) در سال ۲۰۲۴ افزایش یابد تا هدف دولت محقق شود. این به آن معنا است که حداقل ۱.۵ میلیارد پوند (۱.۸ میلیارد دلار) سرمایه گذاری اضافی مورد انتظار خواهد بود.

Spring Statement: UK defence budget will not increase despite war in  Ukraine, Rishi Sunak confirms

این گزارش همچنین افزود که گزارش ها مبنی بر موافقت وزارت خزانه داری ممکن است ناشی از نگرانی های ژئوپلیتیکی باشد که توسط دولت انگلیس مطرح شده است، به ویژه با توجه به منازعات نظامی روسیه علیه اوکراین در جریان است.

از اواخر فوریه، زمانی که درگیری آغاز شد، لندن یکی از حامیان سرسخت کی‌یف بوده و به آن سلاح و آموزش نظامی می‌دهد. در ماه سپتامبر، دولت انگلیس متعهد شد که در سال آینده به همان اندازه یا حتی بیشتر از سال ۲۰۲۲ برای کمک های نظامی به اوکراین هزینه کند. از این رو انگلستان دومین کمک کننده بزرگ نظامی به کی یف بوده است و تا آن زمان (ماه سپتامبر گذشته) حدود ۲.۳ میلیارد پوند (۲.۸ میلیارد دلار) کمک کرد.

روسیه هم پیوسته تحویل تسلیحات غربی به اوکراین را محکوم کرده و مدعی شده است که این سلاح‌ها تنها به طولانی کردن درگیری کمک می‌کنند. مسکو همچنین بارها هشدار داده است که کشورهای عضو ناتو به طور فزاینده ای وارد درگیری شده اند و همین امر می تواند منجر به رویارویی نظامی مستقیم آن بلوک با مسکو شود.

پایان/

۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 23459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =