خودرو چانگان CS35 پلاس به زودی در بورس کالا عرضه می شود

مدیرعامل بانک تجارت و تعدادی از معاونان این بانک ضمن حضور در سایپا و بازدید از خطوط تولید این شرکت، در جلسه ای با مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در خصوص افزایش تعامل بین دو مجموعه به گفتگو نشست.

به گزارش تحریریه، مدیرعامل بانک تجارت و تعدادی از معاونان این بانک ضمن حضور در سایپا و بازدید از خطوط تولید این شرکت، در جلسه ای با مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در خصوص افزایش تعامل بین دو مجموعه به گفتگو نشست.

در این مراسم محمدعلی تیموری ضمن تقدیر از حمایت بانک تجارت از تولید در سایپا گفت: از ابتدای حضورم در سایپا و در شرایط سخت مالی، بانک تجارت با حضور و حمایت، سایپا را تنها نگذاشت و به تولید کمک کرد.

او افزود: امسال سایپا 90 هزار خودرو بیشتر از سال گذشته تولید و عرضه کرده است که این مهم با تلاش همه همکاران در گروه سایپا محقق شده است.

تیموری با بیان اینکه فروش سایپا از 36 هزار میلیارد تومان در سال گذشته به بیش از 76 هزار میلیارد تومان در سال جاری رسیده، گفت: این افزایش تولید و تحویل محصولات قطعا با حمایت سیستم بانکی صورت گرفته است که بانک تجارت بیش از 60 درصد این حمایت و ایجاد نقدینگی را از طریق اوراق گام، SCF و تمام ابزارهای مالی که بانک مرکزی مصوب کرده در اختیار تولید قرار داده است.

او تاکید کرد: سایپا در شرایط فعلی بیش از 100 هزار میلیارد تومان فروش و درآمد خواهد داشت و به عنوان اولین شرکت، خودروهای چانگان را در سه مدل وارد خواهد کرد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: از هفته بعد اولین عرضه خودرو چانگان CS35 پلاس در بورس کالا انجام خواهد شد و انتظار داریم بانک تجارت در واردات خودرو نیز حمایت لازم را داشته باشد.

او افزود: سایپا در شرایط کنونی توانسته واردات خودرو را که به انتظار همگانی تبدیل شده در قالب خودروهایSUV زیر 10 هزار دلار ، با قیمت و کیفیت بین المللی وارد کند.

تیموری با بیان اینکه تیراژ تولید روزانه حال حاضر گروه سایپا بیش از 2 هزار دستگاه است، افزود: برنامه سال آینده گروه سایپا، تولید روزانه 2 هزار و 500 دستگاه خودرو از محصولات جاری و 500 دستگاه مونتاژ و واردات به صورت CBU است که جمعا تولید روزانه 3 هزار دستگاه را در دستور کار داریم و با تولید و عرضه این تعداد خودرو، درآمد سایپا به بیش از 200 هزار میلیارد تومان خواهد رسید و این تعداد تولید بدون داشتن نقدینگی و حمایت سیستم بانکی امکان پذیر نیست و انتظار داریم که بانک تجارت این حمایت را از تولید داشته باشد.

او با بیان اینکه طبق وعده به مردم عزیزمان، گروه سایپا تا بهمن سال آینده 8 مدل خودرو جدید عرضه خواهد کرد،تصریح کرد: تا اوایل فصل تابستان سال آینده 6 مدل خودرو گروه خودروسازی سایپا آماده عرضه خواهد شد. همچنین خودرو آریا هم با تغییر قوای محرکه این خودرو با موتور 2 لیتری میتسوبیشی و تبدیل داشبورد سخت به نرم آن با بالاترین کیفیت و با گارانتی 5 ساله عرضه خواهد شد و این محصولات در این سطح کیفیت نیاز به نقدینگی بیشتر و حمایت مالی دارد و امیدواریم همچون گذشته بانک تجارت در کنار تولید قرار بگیرد.

پایان/

۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
کد خبر: 23464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =