عمان برنامه رژیم صهیونیستی را خراب کرد

اقدام اخیر مجلس عمان مبنی بر جرم انگاری روابط با رژیم صهیونیستی و تحریم اقتصادی، ورزشی و فرهنگی آن، تلاش های این رژیم برای عادی سازی روابط با کشورهای عربی و گسترش توافق «آبراهام» را ناکام گذاشت.

به گزارش تحریریه تارنمای «الخلیج آنلاین» امارات در گزارشی با عنوان «ناامیدی اسرائیل از گسترش قانون «تحریم» اسرائیل از سوی عمان» نوشت، مجلس شورای عمان لایحه اصلاح ماده ۱ قانون تحریم رژیم صهیونیستی را برای تکمیل مراحل اجرایی، به کمیته قانونگذاری و حقوقی این مجلس ارجاع داده است.

این پیشنهاد، گستره تحریم (قطع رابطه) را که ماده مذکور بر آن تأکید دارد، افزایش می‌دهد و باعث گسترش دامنه جرم‌انگاری و تحریم رژیم صهیونیستی می شود. این تغییرات شامل هرگونه روابط اقتصادِی، ورزشی، فرهنگی می شود. این اقدام می تواند آرزوهای رژیم اسرائیل را در ملحق شدن عمان به قطار عادی سازی روابط بر باد دهد.

 عمان برنامه رژیم صهیونیستی را خراب کرد

«احمد العبری» نماینده مجلس عمان به روزنامه «الشبیبه» این کشور گفت قانون کنونی هرگونه تعامل با رژیم صهیونیستی را چه از سوی افراد و از سوی اشخاص حقوقی در همه عرصه ها ممنوع می‌کند.

به نوشته الخلیج آنلاین، اقدام اخیر عمان در شرایطی رخ داده است که اسرائیلی ها به تازگی خواستار گشایش حریم هوایی عمان برای هواپیماهای اسرائیل شده اند. همچنین این تصمیم پس از آن صورت گرفت که عربستان هم بعد از سفر «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا به این کشور با این درخواست اسرائیل موافقت کرده بود.

رسانه های آمریکایی در هفدهم نوامبر گذشته از دیدار «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید و «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا با وزیر امور خارجه عمان برای بررسی موضوع گشایش حریم هوایی عمان بر روی هواپیماهای اسرائیل سخن به میان آوردند.

 عمان برنامه رژیم صهیونیستی را خراب کرد

بر پایه گزارش تارنمای «اکسیوس» آمریکا، مقامات آمریکا و اسرائیل از اجازه ندادن عمان برای استفاده از حریم هوایی این کشور برای پروازها به سوی هند و چین سخن به میان آورده اند. این اقدام عمان سبب می شود گشایش حریم هوایی عربستان بر روی هواپیماهای اسرائیلی بی نتیجه باشد.

«موران زاگا» کارشناس مسائل منطقه خلیج فارس در روزنامه «تایمز اوف» رژیم اسرائیل نوشت، پس از اقدام اخیر پارلمان عمان، برخی در اسرائیل بر این باورند که اقدام پارلمان عمان به عنوان نواختن مشت محکمی صورت به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر جدید اسرائیل است که بارها مدعی شد که قصد دارد با گسترش عادی سازی روابط، شمار بیشتری از کشورهای عربی و اسلامی به توافق «آبراهام» ملحق کند.

پایان/

۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
کد خبر: 23508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =