رکوردشکنی صادرات خودروهای برقی

بلومبرگ با استناد به داده های گمرک چین گزارش داد که صادرات خودروهای برقی این کشور به دلیل افزایش شدید تقاضا در اروپا، به بالاترین حد ماهانه خود رسید.

به گزارش تحریریه، شبکه خبری «بلومبرگ » در گزارشی با استفاده از داده های آماری گمرک چین عنوان داشت که صادرات خودروهای الکتریکی از چین در ماه نوامبر تقریباً سه برابر شد که عمدتاً ناشی از سفارشات از اروپا بود.

بر اساس این گزارش، تولیدکنندگان چینی در ماه نوامبر ۳.۲ میلیارد دلار خودروهای برقی را صادر کردند که بالاترین رقم در طول یک ماه محسوب می شود و نسبت به نوامبر ۲۰۲۱ افزایش ۱۶۵ درصد را نشان می دهد. داده ها همچنین نشان می دهد که ۷۰ درصد از تحویل ها به مقصد اروپا، به ویژه بلژیک و انگلیس بوده است.

خودروهای سواری برقی بیش از نیمی از کل صادرات خودروی چین در ماه نوامبر و اکتبر را تشکیل می‌دهند و محموله‌های نوامبر به رکورد ۶ میلیارد دلار رسیده است.

China EV Exports Surge - CleanTechnica

تحلیلگران می گویند که افزایش صادرات خودروهای برقی ساخت چین در حالی رخ می دهد که خودروسازان غربی به دلیل ظرفیت محدود تولید در داخل، بار عرضه به بازارهای داخلی را به چین منتقل می کنند. واحد تولیدی تسلای ایالات متحده در ماه نوامبر بیش از ۳۷۰۰۰ خودرو از چین صادر کرد که این رقم در ماه مارس ۶۰ دستگاه بود.

بر اساس مطالعه شرکت مشاوره پرایس واترهاوس کوپرز (PricewaterhouseCoopers) قرار است تا سال ۲۰۲۵ حداکثر ۸۰۰۰۰۰ خودروی ساخت چین در اروپا به فروش برسد که بیشتر آنها برقی هستند.

تحلیلگران PwC پیش‌بینی می‌کنند که این تغییر به دو دلیل شکل می گیرد: برندهای چینی قادر می شوند تا سهم بازار خود را افزایش ‌دهند و خودروسازان غربی هم تلاش می کنند تا خودروهای برقی بیشتری را در چین تولید ‌کنند.

 رکوردشکنی صادرات خودروهای برقی

در حالی که تولیدکنندگان چینی BEV (خودروهای الکتریکی با باتری) بیشتری را در اروپا می فروشند، تولیدکنندگان اروپایی و آمریکایی به طور فزاینده ای تولید BEV خود را به چین منتقل می کنند. از طرف دیگر شرکت‌های چینی نیز محصولات خود را در بازار داخلی بهینه‌سازی کرده و توسعه داده‌اند، به طوری که اکنون مدل‌های مقرون به صرفه BEV قادر هستند تا فناوری‌های نوآورانه و مفاهیم جدید اروپا را کسب کنند.

به طور کلی، چین در دوره زمانی ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۲ حدود ۸۵۲۰۰۰ خودروی الکتریکی صادر کرد. برندهای چینی در نیمه اول سال ۵.۲ درصد از بازار خودروهای برقی اروپای غربی را به خود اختصاص دادند حال آنکه این سهم در مدت مشابه سال ۲۰۲۱ حدود ۳.۸ درصد برآورد شده بود.

پایان/

۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 23639

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =