سهم واقعی بانک مسکن از پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن چقدر است؟

در حالی سرپرست بانک مسکن از پرداخت 71 درصد سهمیه تسهیلات این بانک در نهضت ملی مسکن خبر داده که بانک تخصصی مسکن 29 درصد از تکلیف قانونی خود را انجام داده است.

به گزارش تحریریه، علی عسکری سرپرست بانک مسکن به تازگی در سخنانی از پرداخت 71 درصد سهمیه تسهیلاتی این بانک در نهضت ملی مسکن خبر داده و گفته است: تاکنون قرارداد 66 هزار و 128 واحد مسکونی در بخش خودمالکی در بانک مسکن امضا شده که بیش از 22 هزار میلیارد تومان برای بانک تعهد مالی ایجاد کرده است. از این میزان 13هزار و 183 میلیارد تومان به انبوه سازان پرداخت شده است.

وی بیان کرد: بانک مسکن در مجموع از محل آورده متقاضیان و منابع داخلی 45 هزار میلیارد تومان پرداخت کرده است.

وی با اشاره به امضای قرارداد 200 هزار و 261 واحد نهضت ملی مسکن به مبلغ 68 هزار میلیارد تومان، گفت: بانک مسکن قرارداد 71 درصد تعهدات مالی سال اول اجرای طرح نهضت ملی مسکن را پرداخت کرده است.

به گزارش میز بازار تحریریه، این در حالی است که بانک مسکن در یکسال اجرای قانون تولید و عرضه مسکن (نهضت ملی مسکن) از سهمیه 63 هزار میلیارد تومانی 18 هزار و 300 میلیارد تومان تسهیلات را پرداخت کرده است. به‌عبارت دیگر این بانک 29 درصد از تکلیف قانونی خود را انجام داده است نه 71 درصد اعلامی از سوی سرپرست بانک مذکور.

بانک مسکن تاکنون قرارداد 50 هزار میلیارد تومان تسهیلات نهضت ملی مسکن را امضا کرده که 79.3 درصد از کل تسهیلات 63 هزار میلیارد تومانی است.

پایان/

۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 23742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =