فقط یک ابله به فکر حمله به ایران می افتد

غرب دلواپس پیشرفت برنامه هسته ای ایران به مرحله غیر قابل بازگشت است و به این دلیل تلاش دارد از هر طریقی که بشود فشار بیاورد تا ایران به بازگشت آمریکا به برجام با کمترین شروط تن در دهد.

یکی از رفتارهایی که معمولا سیاستمداران انجام می دهند این است که سعی می کنند آنچه در باطن به آن می پندارند را مخفی نگه دارند و حتی بر عکس آن صحبت کنند تا طرف مقابل در حین چانه زنی از آنچه در باطن آنها است پی نبرد.

درباره سیاست کشورها هم خیلی وقت ها همین امر اتفاق می افتد.

در این میان مردم و ملت های عادی هستند که گول این حرف ها را می خورند و آنها را باور می کنند.

در باره توافق هسته ای با ایران هم باید گفت که بر اساس همه معیارهای سیاسی منافع اسرائیل و عربستان سعودی که امروزه خود را سردمدار مخالفت با توافق هسته ای معرفی می کنند، در این است که این توافق سر جایش باشد و اجرا گردد.

البته آنچه آنها می خواهند بیشتراین است که ایران تعهدات خود را اجرا کند ولی آمریکا و غرب تعهدات خود را اجرا نکنند.

آمریکا هم همین خواسته را دارد.

امروزه مشاهده می کنیم که آمریکایی ها و متحدین شان به شدت یک سیاست هماهنگ را دنبال می کنند به گونه ای که یکی نقش پلیس خوب و دیگری نقش پلیس بد و یکی دیگر نقش دشمن را بازی می کند.

نقش پلیس خوب را امروزه اروپا گرفته، نقش پلیس بد را آمریکا و نقش دشمن را عربستان و اسرائیل ایفا می کنند.

اما همه آنها به دنبال این هستند که ایران را به سمت اجرای توافق هسته ای بکشانند و تا جایی که می شود به ایران هیچ امتیازی ندهند.

عملا بدون وجود توافق هسته ای، اطلاعات آنها نسبت به برنامه هسته ای ایران بسیار کم است و همچنین طرف مقابل امکاناتی برای فشار بر ایران ندارد.

اینکه مقامات اسرائیلی هر از گاهی بیرون می آیند و درباره آمادگی اسرائیل برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران صحبت می کنند، خودش گواه این ماجرا است.

اگر اسرائیلی ها واقعا نقشه ای برای حمله به این تاسیسات داشتند قطعا تلاش می کردند از عنصر غافلگیری استفاده کنند و به هیچ وجه طرف مقابل را در جریان قرار نمی دادند تا آماده باشد.

حتی یک سرباز معمولی که برای انجام خدمت سربازی در ارتش خدمت کرده باشد به خوبی می داند اصل موفقیت هر عملیاتی در این است که عنصر غافلگیری حفظ شود.

هر وقت که آمریکایی ها در مذاکرات و گفتگو ها کم می آورند اسرائیل و عربستان را جلو می اندازند تا به صورت غیر مستقیم تهدید کنند اگر توافق نشود دست آنها را باز می گذارند تا دست به عملیات نظامی بر علیه ایران بزنند.

انگار ایران هم نشسته است تا آنها هر وقتی که دلشان می خواهد کاری کنند.

مدعی حکمتی زمانی ادعا می کرد که آنها دکمه ای دارند و زمانی که فشارش بدهند تمام سیستم های دفاعی ایران فلج می شود. ظاهرا آنقدر این دروغ را در سر این بنده خدا فرو کرده اند که خودشان هم باورشان شده چنین چیزی دارند، یا شاید بتوان گفت امروزه برخی در ایران با تکرار این خرافات، کاری کرده اند که طرف مقابل واقعا باورش شده که دکمه ای دارد که می تواند با آن کل سیستم دفاعی ایران را فلج کند.

واقعیت امر این است که ایران چند دهه است خود را به خوبی برای چنین شرایطی آماده کرده و کاری کرده که موازنه قدرت در منطقه به نفع ایران باشد و نه به نفع طرف های مقابل و به همین دلیل هم می باشد که تا به حال آنها جرات حمله به ایران را نداشتند.

مطمئن باشید اگر اینها حتی یک درصد هم باور داشتند که می توانند عملیاتی را بر علیه ایران انجام دهند که هزینه اش کمتر از فایده اش برایشان باشد تا به حال انجام داده بودند و مدام از آمادگی برای حمله صحبت نمی کردند.

اینکه آنها مدام در باره نفوذ منطقه ای ایران و همچنین برنامه موشک های بالستیک و ... ایران بحث می کنند وخواهان مذاکره بر آن می باشند به این دلیل است که آنها به خوبی می دانند اگر به ایران حمله کنند یک جبهه منطقه ای بر علیه آنها باز می شود که کل منطقه را در بر می گیرد و آنها امکان جمع کردن ماجرا را ندارند.

همین که ایران چند صد هزار موشک به دست متحدین خود در لبنان رسانده کافی است تا متوجه شویم علیرغم همه ادعاهای واهی اسرائیل مبنی بر هدف قرار دادن محموله های تسلیحاتی ایران به حزب الله لبنان، عملا خط ارتباطی برقرار است و صدها هزار موشک به آنجا رسیده است و هر لحظه که ایران تهدید شود این موشک ها به سمت اسرائیل پرتاب خواهند شد.

اگر کل سیستم های دفاعی اسرائیل و متحدان آمریکا و اسرائیل در منطقه را با هم جمع کنید هم آنها امکان مقابله با این تعداد موشک وپهپاد را نخواهند داشت و عملا ظرف کمتر از چند ساعت، کل سیستم دفاعی شان فلج خواهد شد و کل فضا برای ایران ومتحدانش باز خواهد شد. سوابق جنگی در منطقه نشان داده است که اگر پوشش هوایی و سامانه های دفاعی دشمنان جبهه مقاومت در منطقه نباشد هیچ ارتشی تاب مقابله با رزمندگان جبهه مقاومت در منطقه را ندارد، حتی اگر همه ارتش های آمریکا و متحدینش با هم جمع شوند. توانمندی جمعی آنها در یمن را دیدیم.

تازه فقط درباره موشک هایی که در اختیار حزب الله لبنان است صحبت کردیم، درباره موشک ها و پهپاد هایی که در اختیار دیگر متحدین ایران در منطقه است صحبت نکردیم.

در حالی که متحدین ایران این تعداد موشک ها و پهپاد ها را در اختیار دارند تصور کنید خود ایران چه قدر موشک و پهپاد تولید کرده است و در اختیار دارد.

حالا بعضی ها سوال می کنند که خوب اگر ایران این همه تسلیحات دارد پس چرا به اسرائیل حمله نمی کند.

نکته کلیدی در اینجاست!

بر عکس اسرائیل که دارای پوشش سیاسی آمریکا و متحدین آمریکا برای انجام هر عمل غیر قانونی است. ایران چنین پوششی را در سطح بین المللی ندارد واگر یک طرفه به اسرائیل حمله کند محکومیت جهانی برای خود خریداری می کند. اما اگر اسرائیل عملیاتی را بر علیه ایران انجام دهد آن وقت طبق اصل مشروعیت واکنش به مثل و دفاع از خود، ایران حق خواهد داشت هر اقدامی که صلاح است انجام دهد و دیگر کسی نمی تواند ایران را محکوم کند.

در سوریه هم عملا امروزه اسرائیل به مواضع ارتش سوریه حمله می کند، البته معمولا هم مسئولیت به گردن نمی گیرد تا از محکومیت جهانی فرار کند. خب، در آنجا هم این ارتش و دولت سوریه هستند که باید تصمیم بگیرند چه زمانی می خواهند واکنش نشان دهند و ایران، به عنوان مهمان، نمی تواند کاری کند، اما اگر به ایران حمله شود دیگر همه چیز متفاوت خواهد بود.

در واقع، مسئله امروزه بیشتر این است که ایران منتظر فرصت مناسب برای واکنش است و منتظر آماده شدن امکانات و توانایی ها خود نیست.

با این شرایط می توان گفت فقط یک ابله می تواند در اسرائیل واقعا به فکر آن باشد که عملیاتی بر علیه ایران انجام دهد.

آنها همه این مسائل را به خوبی می دانند و علاوه بر آن به خوبی می دانند علیرغم همه اختلافات درونی میان ایرانی ها، اگر آنها هرگونه عملیاتی بر علیه ایران انجام دهند و یا بخواهند به ایران حمله نظامی کنند ایرانی ها اختلافات خود را کنار می گذارند و اول به حساب دشمن می رسند، این تحلیل شخصی نیست بلکه تاریخ این را ثابت کرده است.

لذا به نظر می رسد در این شرایط همه هیاهویی که آنها راه انداخته اند فقط برای آن است که آنها دلواپس پیشرفت برنامه هسته ای ایران به مرحله غیر قابل بازگشت هستند و به این دلیل تلاش دارند از هر طریقی که بشود فشار بیاورند تا ایران به بازگشت آمریکا به برجام با کمترین شروط تن در دهد.

منبع: اسپوتنیک

پایان/

۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
کد خبر: 23763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 5
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
      1 7
      هر وقت دنبال بدبخت کردن و از بین بردن ملتی هستی، مطمئن باش اول دامن خودت رو میگره، به شماها نمی شه خورده گرفت؛ شماها به خاطر اینکه در دایره سیاست یا تحلیل بمانید ، باید نظرات باب میل اربابان قدرت بگید،نمی خواهم مقایسه بکنم، امثال قذافی، صدام، ...عراقی ها تک تک شون حاضر بودن برای صدام جونشون رو بدن، بعد از چند سال با غرور و لج بازی و تحلیل گر هایی که برای یک لقمه نون واقعیت نگفتن، عراق در حال پیشرفت به چه وضعی افتاد، اونا اصلا زمان براشون مهم نیست،البته خیلی حقوقشون از پوتین میگرن،ایران ایرانی برات مهم باشه، کسی حاضر بود به اقا حرف بد بزنه، با چرت و پرت امثال شماها ، اصل اغتشاشات علیه اقا نبود، این یک گام رو به جلو برای دشمن، خیلی زود دیر میشه 15
    • حمید IR ۰۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
      4 4
      سریعتر بمب اتم بسازید ما که داریم تاوانش را می دهیم در ضمن چرا به انهایی که بمب اتم دارند مانند اسراییل پاکستان چین امریکا المان وفرانسه و انگلیس و هند و روسیه حتی کشورهایی که ممکن است مخفیانه دارند و کسی از انها یاد نمی کند
      • قطره ای از دریای مردم IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
        3 2
        اولا رهبر بمب اتم رو حرام اعلام کرده و مردم دنیا شنیدن و میدونن و دوما شمای ابلح نمیدونی هنوز به بمب اتمی نرسیده این وضعمونه اگه این بمب باشه از کره شمالی هم بدتر میشیم انوقته قیام گرسنگان با باتوم ساچمه و فشنگ جنگی نمیشه جمش کرد
    • قطره ای از دریای مردم IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
      1 2
      اگر اون ابلح و نادان به ایران حمله کرد ایا با این وضعیت نابسامان اقتصادی و معشیتی که برای مردم ورست کردید پشتوانه مردمی خواهید داشت یا با اولین حمله مردم ستمدیده نتنها حمایتی از شما نخواهند کرد که خوشبینانه بیطرف خواهند شد بترسید از اون روز اینقدر بر سر مسایلی که منافع مردم و معشیت مردم رو از بین میبره اصرار نکنید
      • ناشناس IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
        1 0
        همونطور که گفتی تو فقط یه قطره هستی از دریا، و این فقط نظر تو هست، ملت همیشه در صحنه ایران آنقدر ناله کردند که روزگار هر روز بدتر از دیروز بر پاشنه ناسازگاری چرخید، همه هم کارشناس مسایل سیاسی هستند‌ و همه پندار حق به جانب دارند. فقط در ایران.. استادی داشتیم که در توضیح گزینش و تکامل منفی ژن میگفت ژن غیرت در ایران در جنگ تحمیلی با شهیدان غیورمون از بین رفت و دیگه امیدی به ایران نمیشه داشت، راست گفته بود