گرانی روغن موتور ناشی از انحصار در تولید است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه وجود انحصار در تولید روغن موتور بر نابسامانی بازار تاثیر دارد، گفت: تولیدکنندگان نباید نسبت به تامین روغن موتور داخلی کوتاهی کنند از سوی دیگر وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز باید با نظارت جدی از بروز تخلفات در این زمینه جلوگیری کند.

به گزارش تحریریه، سیدجواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، درباره گرانی روغن موتور، گفت: مواد اصلی تولید روغن موتور از داخل تامین می‌شود و فقط به واردات ادتیو(افزودنی) و برخی از کاتالیزورها نیاز است بنابراین بخشی از این افزایش قیمت را می‌توان ناشی از عرضه کم روغن موتور دانست.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات تولیدکنندگان این حوزه موضوع قیمت‌گذاری است، افزود: ما در حوزه روغن موتور نباید با کمبود، گرانی یا مشکل روبه‌رو باشیم زیرا در داخل ظرفیت تولید به میزان کافی وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه وجود انحصار در تولید روغن موتور بر نابسامانی بازار تاثیر مستقیم دارد، اضافه کرد: تولیدکنندگان نباید نسبت به تامین روغن موتور داخلی کوتاهی کنند از سوی دیگر وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز باید با نظارت جدی از بروز تخلفات در این زمینه جلوگیری کند تا بازار ساماندهی شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت تصریح کرد: اگر وضعیت فعلی بازار روغن موتور تداوم داشته باشد وزارت صمت باید نسبت به واردات این محصول اقدام کند تا از یک سو بازار تنظیم شود و از سوی دیگر انحصار در تولید روغن موتور از بین رود.

پایان/

۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
کد خبر: 23776

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =