رکورد شکنی صنایع بورسی در آذرماه/ رشد ۱۲.۹ درصدی تولید

روند رو به رشد صنایع بورسی که از خرداد ماه امسال آغاز شده در آذر ماه به اوج خود رسیده است و در این ماه شاخص تولید و فروش شرکت های صنعتی بورسی به بالاترین سطح سال ۱۴۰۱ رسیده است.

به گزارش تحریریه، دفتر مطالعات اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی با پایش بخش حقیقی اقتصاد ایران در آذرماه ۱۴۰۱ اعلام کرد که در آذر ماه ۱۴۰۱ شاخص تولید و فروش شرکت های صنعتی بورسی به بالاترین سطح در سال ۱۴۰۱ رسیده است؛ در این ماه شاخص تولید و فروش نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب با افزایش ۱۲.۹ و ۱۵.۷ درصدی و نسبت به ماه قبل با افزایش ۲.۷ و ۳.۶ درصدی مواجه شده است.

براساس این گزارش در این ماه رشته فعالیت خودرو و قطعات رکورد جدیدی ثبت کرده است و شاخص تولید و فروش آن به ترتیب رشد ۴۸.۴ و ۸۶.۷ درصدی را نسبت به ماه مشابه سال قبل ثبت کرده است.

همچنین، شاخص تولید رشته فعالیت دارو به بالاترین سطح در دو سال اخیر رسیده است و نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش ۲۵.۶ درصدی و نسبت به ماه قبل افزایش ۷ درصدی داشته است.

261548e5-53e6-49f4-9c79-73121c8b2057.jpg

در آذرماه ۱۴۰۱ شاخص تولید و فروش رشته فعالیت ماشین آلات و تجهیزات روند صعودی خود در سال ۱۴۰۱ را ادامه داده و نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب رشد ۳۵.۳ و ۹۵ درصدی را ثبت کرده است.

به نقل از شادا، بر همین اساس در آذرماه ۱۴۰۱ نرخ رشد ماهیانه قیمت فعالیت‌های صنعتی بورسی رشد مثبت ۰.۲ درصدی را ثبت کرده است و رشد نقطه به نقطه به ۳۵.۴ درصد رسیده است. میانگین سالیانه شاخص قیمت هم در آذرماه ۱۴۰۱ روند نزولی یکسال اخیر خود را ادامه داد و با ۲.۱ واحد درصد کاهش نسبت به ماه قبل، میزان ۴۹.۱ درصد افزایش را نشان می دهد. در این ماه رشته فعالیت دارو همانند آبان ماه مجدداً با افزایش قیمت مواجه بوده و نرخ رشد ماهیانه ۹.۳ درصدی داشته است.

پایان/

۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 23777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =