پیمانکاران سدساز دستور رئیسی را به پشیزی نگرفتند!

در آبگیری فاجعه بار سد چمشیر، پیمانکاران سدساز دستور سید ابراهیم رئیسی و مدیران ارشد نظام را به پشیزی نگرفتند!

به گزارش تحریریه، محمد درویش فعال محیط‌زیست در مطلبی با عنوان "به گمان‌تان بازی را بردید آقایانِ سدساز؟!" نوشت:

سرانجام به رغم آنکه چهار شخصیت حقیقی و حقوقی عالی‌رتبه نظام، یعنی معاون اول رییس جمهور - نامه شماره ۵۴۰۴۴/م مورخ ۱۷ دیماه ۱۴۰۱ - رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست، کمیسیون اصل نود و رییس فراکسیون محیط‌زیست مجلس با صراحت مخالفت خود را با آبگیری سد چم‌شیر اعلام کرده بودند، از گچساران خبر می‌رسد که عصر روز گذشته - ۲۶ دیماه ۱۴۰۱ - فرآیند آبگیری سد چم‌شیر آغاز شده است! اگر این بی‌قانونی و دهن‌کجی به فرامین عالی‌ترین مقام‌های دولت و مجلس نیست، پس چیست؟

آقای رییس‌جمهور! وقتی ارکان دولتت به فرمان و سخن عالی‌ترین مقامات دولت چنین بی‌توجهی می‌کنند، چه انتظاری از مردم داری تا طرح‌ها و برنامه‌های دولت را جدی بگیرند؟

اگر معصومه ابتکار پس از ارسال نامه معروفش به بی‌طرف، وزیر وقت نیرو در دولت سیدمحمد خاتمی درباره خطر سدسازی در حوضه آبخیز دریاچه ارومیه استعفا می‌داد زمانی که متوجه شد به نامه‌اش هیچ توجهی نکردند! اگر محمدی‌زاده پس از آنکه درخواستش برای جلوگیری از آبگیری سد گتوند از طرف نامجو وزیر نیرو در دولت دوم احمدی‌نژاد بی‌پاسخ ماند، استعفا داده و سکوت نمی‌کرد؛ شاید امروز جانشین آن دو مدیر در وزارت نیرو، فرمان علی سلاجقه را چنین کم‌اهمیت تلقی نمی‌کردند. پرسش اصلی اما امروز این است: آیا علی سلاجقه هم مثل معصومه ابتکار و محمدی‌زاده عمل خواهد کرد؟

سخن آخرم خطاب به سازندگان سد چم‌شیر است؛ فکر نکنید بازی را برده و قلدری خود را اثبات کرده‌اید. ما همچنان به مطالبه‌گری خود از طریق مجامع قضایی با طرح شکایت رسمی ادامه داده و پیوسته عملکرد فاجعه‌بار سد چم‌شیر پس از آبگیری را پایش و گزارش خواهیم کرد تا دروغ‌گویان رسوا شوند.

این ویدئو را با دقت تماشا کنید... چگونه دم از عدالت می‌زنید، اما به همین راحتی هموطنان عشایر مظلوم در بالادست سد چم‌شیر را بدون پرداخت خسارت آواره می‌کنید؟ از آه سیامک و خاندانش بترسید...

پایان/

۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 23811

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
      1 1
      چرا نمی‌گذارین کشور آرامش داشته باشه مجوز ساخت این سد را خود محیط زیست داده وهفت هزار میلیارد خرج ساخت سد شده این سد بیست سال کار مطالعاتی داشته و تا الان هم مخالفان هیچ سندی دال بر خطرناک بودن این سد نتوانسته آند رو کنن و تنها برپایه حدسیات نظر پردازی کرده آند فقط می‌خوان خوراک برای شبکه های معاند درست کنن اینها می‌خوان پدر مملکت را دربیارن بس کنین دیگه مردم از حاشیه سازی هاتون خسته ان