لج بازی مخبر و خاندوزی با منتقدان شرکت ملی مس با اهدای مدال به مدیر ناکارآمد!

لج بازی مخبر و خاندوزی با منتقدان شرکت ملی مس با اهدای مدال به مدیر ناکارآمد! فملی باعث انتقاد کارشناسان و متخصصان شده است.

به گزارش تحریریه، صنعت مس بحران زده ایران که در دهه های گذشته با فاجعه مدیریتی روبرو بوده است، در دولت سید ابراهیم رئیسی هم به روال نامناسب گذشته اداره می شود و هنوز به ریل مناسب هدایت نشده است.

پس از انتشار گزارش مستند و متقن میز بازار تحریریه از وضعیت شرکت ملی مس(فملی) با عنوان رمزگشایی از برنامه های تخیلی مخبر و رستمی در شرکت ملی مس! که 18 دی ماه سال 1341 منتشر شد، انتظار می رفت که محمد مخبر فرمانده اقتصادی دولت و علی رستمی مدیرعامل فملی دست از شعارهای بدون پشتوانه بردارند و برنامه مشخصی و قابل راستی آزمایی خود را برای احیای صنعت مس ایران در معرض قضاوت متخصصان قرار دهند، اما نه تنها چنین اتفاقی روی نداده است، بلکه شاهد شعارهای جدیدی هستیم که غیر از کلی گویی و شعار دادن محتوای دیگری ندارد.

در آیین تجلیل از فعالان پیشتاز اقتصاد ایران که با حضور مخبر معاون اول رئیس جمهور و خاندوزی وزیر اقتصاد برگزار شد، از مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران به‌عنوان یکی از فعالان پیشتاز اقتصاد ایران در سامانه "تراز" وزارت اقتصاد و دارایی تقدیر گردید. اما توضیح داده نشد که این تقدیر و تشکر بابت چه دستاوردی بوده است؟

با کمال حیرت و برخلاف انتظار کارشناسان و متخصصان معدن و فعالان بازار سرمایه، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد با اهدای لوح از علی رستمی مدیرعامل «فملی» با عنوان یکی از فعالان پیشتاز اقتصاد ایران در سامانه «تراز» وزارت اقتصاد و امور دارایی تقدیر کرد و فقط ذکر شد که این صنعت پتانسیل درآمد ارزی 10 میلیارد دلاری را دارد! اما توضیح نداد که علی رستمی چه برنامه مشخصی برای نیل به این موضوع دارد و قرار است منتظر چه دستاوردی باشیم.

در این نشست محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور به طرح مسائل نامرتبط ادامه داد و با اشاره به ظرفیت‌های گسترده معدنی کشور گفت: بر اساس گزارش‌های موجود، با تولید یک میلیون کاتد مس، سالانه ده میلیارد دلار سودآوری و درآمد برای کشور خواهیم داشت، اما متأسفانه تاکنون فقط هفت درصد از مساحت کشور اکتشاف شده و رتبه ایران از نظر ذخایر رتبه ششم است اما در بخش تولید در جایگاه هجدهم قرار داریم. در بخش معادن و صنایع حدود ۶۵ طرح با ارزش ۱۸ و نیم میلیارد دلار تعریف شده که بخشی از این طرح‌ها در دست اجرا قرار دارد.

میز بازار تحریریه تاکید دارد که روش تیم اقتصادی دولت از مخبر تا خاندوزی و علی رستمی حرفه ای نیست و از اصل پاسخگویی به مردم تبعیت نمی کند و با منطق جمهوریت نظام همخوانی ندارد. تقدیر از مدیرعامل فملی بدون اینکه شفاف شود بابت چه دستاوردی بوده است نشان می دهد که با نوعی لج بازی از طرف تیم اقتصادی دولت مواجه هستیم.

پایان/

۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 23959

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =