دست رد لولا بر سینه آلمان

رئیس جمهوری برزیل از فروش مهمات تانک به آلمان و اوکراین خودداری کرد.

به گزارش تحریریه، روزنامه برزیلی «Folha de Sao Paulo» گزارش داد، «لولا داسیلوا» رئیس جمهور برزیل، پیشنهاد فروش مهمات تانک به آلمان برای استفاده در اوکراین را رد کرد.

لولا که منتقد سرسخت سیاست غرب در قبال اوکراین است، تلاش کرده در درگیری خود با روسیه بی طرف بماند. وی قبلاً گفته بود که کیف برای درگیری فعلی مستحق سرزنش است.

گفته می‌شود که رئیس‌جمهور هفته گذشته در دیدار با فرماندها و وزیر دفاع برزیل این درخواست را رد کرد. به گفته منابع این روزنامه، از زمان برکناری فرمانده ارتش، چند بار به رئیس جمهوری برزیل پیشنهاد شده بود که آلمان مایل است برای تانک ‌های لئوپارد 1 خود، گلوله ‌هایی به ارزش کمتر از 5 میلیون دلار خریداری کند.

دست رد لولا بر سینه آلمان

بنا بر گزارش ها، در ابتدا لولا در نظر داشت که از برلین بخواهد تضمین کند که مهمات را به اوکراین نمی فرستد، اما در نهایت این پیشنهاد را رد کرد. آن طور که روزنامه «فولا د سائو پائولو» نوشته است استدلال لولا این بود که اقدام فوق ارزش تحریک روس ها را ندارد.

آلمان کمتر از یک هفته بعد از آن تاریخ، به صورت رسمی اعلام کرد که تعدادی از تانک‌های اصلی نبرد لئوپارد 2 را به اوکراین اهدا می ‌کند. برلین همچنین به کشورهای دیگر که این تانک‌ ها را در اختیار دارند هم اجازه داده است تا آنها را به کیف منتقل کنند.

لولا رئیس جمهور چپگرای برزیل نیز مانند سلف راستگرای خود موضعی بی طرف در قبال درگیری در اوکراین اتخاذ کرده است. در حالی که دولت «ژایر بولسونارو» به طور رسمی در مجمع عمومی سازمان ملل مسکو را به دلیل عملیات نظامی این کشور محکوم کرد، هیچ یک از رئیس‌ان جمهوری این کشور تحریم ها علیه روسیه را اعمال نکرده‌اند. علاوه بر این هر یک تا حدی «ولادیمیر زلنسکی» رئیس ‌جمهور اوکراین را مسئول آغاز درگیری‌ ها دانسته‌ اند.

لولا آمریکا را برای سرازیر کردن ده‌ها میلیارد دلار برای دولت و ارتش اوکراین محکوم کرده است. وی سال گذشته خاطر نشان کرد که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا می‌توانست از ورود به درگیری اجتناب کند، نه اینکه به تحریک آن بپردازد.

او همچنین اعلام کرد که رهبری ناتو باید به روسیه اطمینان می داد که اوکراین هرگز اجازه نخواهد داشت به بلوک نظامی تحت رهبری ایالات متحده بپیوندد. این امر یکی از خواسته های اصلی مسکو برای تداوم صلح قبل از اعزام نیرو و حمله به اوکراین بود.

پایان/

۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 23974

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • کرامت سلیمی IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
      0 0
      در اینده ای نزدیک ، شهرهای مهم روسیه از جمله مسکو  توسط موشک و هواپیما مورد حمله قرار خواهد گرفت و روسیه هم نمی تواند هیچ عکس العملی نشان د هد و تلافی کند. فقط یک مشکل حل نخواهد شد و ان هم اینکه با بمباران شهرهای روسیه و ناتوانی روسیه در مقابل حمله به شهرهایش، باز هم رسانه ها سلاح هسته ای را باور خواهند داشت و باز هم به انتشار اخبار بیهوده در مورد سلاح هسته ای و موضوع برجام ادامه خواهند داد.
    • مهدی IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
      0 0
      دوستان تحریریه و دنبال کنندگان این سایت از شما درخواست داریم که به پویش های فارس نیوز بروید و از حضور دکتر بهرامی در صداوسیما برای راه حل های اقتصادی گره گشا از پویش های ما حمایت فرمائید فقط با یک کلیک با تشکر از حمایت های شما..