اسرائیل به کمک اوکراین می‌شتابد

رژیم صهیونیستی در دوره نخست وزیری نتانیاهو ارسال کمک های تسلیحاتی به اوکراین را تشدید می کند.

به گزارش تحریریه، نشریه «نیوزویک» نوشت، یکی از چالش‌های جدید سیاست خارجی برای طولانی‌ترین نخست وزیر تاریخ اسرائیل این است که چگونه روابط استراتژیک خود را با مسکو با توجه به استفاده گزارش‌شده از تسلیحات ایران توسط مسکو در جنگ اوکراین هماهنگ کند.

موضع رسمی اسرائیل در زمان «یائیر لاپید» نخست وزیر مستعفی، رد درخواست های مکرر اوکراین برای تسلیحات، مانند سیستم های دفاع هوایی پیشرفته همچون گنبد آهنین بود. همانطور که گزارش ها به نقل از مقامات ناشناس اسرائیلی و اوکراینی حاکی از تغییر احتمالی، هر چند محتاطانه رویکرد اسرائیل، با تامین سیستم های ارتباطی و فناوری ضد هواپیماهای بدون سرنشین است. البته پیش از این نتانیاهو هشدار داده بود که هرگونه تجهیزات عرضه شده ممکن است به دست ایران برسد.

وی همانطور که قبل از انتخابات قول داده بود در صورت پیروزی در انتخابات، این موضوع را بررسی خواهد کرد، اکنون که این کار را انجام داده است. او البته اقدامات متوزان برای مقابله با نگرانی های احتمالی تلافی جویانه مسکو و تهران را در نظر می گیرد.

در یکی از اخرین اقدامات، شرکت اسرائیلی Skylock تسلیحات مقابله با پهپادهای روسیه را در اختیار اوکراین قرار داده است.

اسرائیل به کمک اوکراین می‌شتابد

رسانه های روسیه در خصوص عملیات های پهپادی ارتش روسیه در اوکراین نوشتند، طبق اطلاعات بدست آمده شرکت اسرائیلی Skylock که زیرجموعه شرکت Avnon است تمامی تسلیحات جنگ الکترونیکی و بویژه ابزارهای مقابله با پهپادهای پیشرفته از جمله نمونه های ایرانی را در اختیار اوکراین قرار داده است.

اسرائیل به کمک اوکراین می‌شتابد

در ادامه این گزارش ها آمده است، اسرائیل با کمکهای لجستیکی آمریکا سلاح قاتل پهپادها تحت عنوان EDM-4S Skysweeper را از طریق لیتوانی به اوکراین رسانده است. علاوه برآن اسرائیل پیشرفته ترین دستاوردهای جنگ الکترونیک خود را وارد اوکراین کرده و عملا خاک این کشور را به میدان آزمون تسلیحات خود تبدیل کرده است.

پایان/

۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 24089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • عبدی IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
      0 0
      اسرائیل روزی ناجی خواهدشد یقین بدانید