تانک های پردردسر

روزنامه انگلیسی اعتقاد دارد تانک های آبرامز وعده داده شده به اوکراین تجهیزات مدرن و پرهزینه ای هستند که ممکن است بر مشکلات کی یف اضافه کنند.

به گزارش تحریریه، روزنامه «فایننشال تایمز» گزارش داد تانک‌های آبرامز (M۱ Abrams) که واشنگتن به تازگی با هیاهوی رسانه ای فراوان به اوکراین وعده داده ممکن است به جای تقویت تلاش‌های جنگی کی‌یف، باری را بر دوش اوکراین بگذارد. این ابتکار با نیازهای لجستیکی اوکراین و تعمیر و نگهداری بیش از حد پیچیده این خودروی زرهی دردسرساز می شود.

فایننشال تایمز افزود که این وسیله جنگی ۷۰ تنی دارای یک موتور توربین گاز است که به آن شتاب بیشتری نسبت به موتور دیزل می دهد، اما به تعمیرات و نگهداری دقیق و حساس تری نیاز دارد و مقادیر بیشتری سوخت هم مصرف می کند.

این روزنامه به سخنان «جان ناگل» فرمانده سابق در ارتش ایالات متحده استناد کرد که گفت سربازان تحت امرش زمان زیادی را صرف آماده کردن به فیلترهای هوای در خلال جنگ خلیج فارس در سال ۱۹۹۱ و حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ می کردند ضمن آنکه نگرانی های بزرگی هم در مورد موتور تانک و تاثیر شن و ماسه بر آن داشتند.

تانک های پردردسر

این روزنامه انگلیسی تاکید دارد که حفظ آمادگی رزمی تانک های آبرامز به انواع ماشین آلات کاملا متفاوت نسبت به سایر تانک های طراحی شده غربی که به کی یف وعده داده شده نیاز دارد ضمن آنکه خدمه آموزش دیده ای را با این ابزارهای ویژه می طلبد. همچنین آموزش خدمه مکانیک تانک ها نیز به دوره آموزش طولانی تری نیازمند هستند.

آبرامز اوکراین به تامین مداوم قطعات یدکی محتاج می کند و با توجه به اینکه نمی تواند با گازوئیل کار کند، مخزن ۵۰۰ گالنی آنها هر روز باید چند بار با سوخت خاص شبیه به سوخت جت پر شود.

ناگل به FT گفت: اگرچه آبرامز ام ۱ تانک فوق‌العاده‌ای است، اما یک تانک آمریکایی است و شیوه جنگ آمریکایی‌ها نیازمند تمام تدارکات خاص خود در جهان است اما فعلا گویا قرار است شبکه تدارکات و تامین تانک های آبرامز در ایالات متحده باقی بماند.

تانک های پردردسر

«جاش کرشنر» مدیر عامل Beacon Global Strategies، یک شرکت مشاوره استراتژیک، هشدار داد که کاستی‌های لجستیکی ممکن است در نهایت آبرامز را به چیزی شبیه به یک سربار پردردسر برای سربازان اوکراینی تبدیل کند، زیرا آنها می‌توانند به راحتی طعمه حملات روسیه شوند.

او معتقد است که نیروهای کی یف اقلام دفاعی لوکس و پرهزینه را نمی خواهند، آنها فقط به تجهیزات به اندازه کافی خوب نیاز دارند.

پنتاگون در دسامبر ۲۰۲۲ اعلام کرده بود که انجام عملیات به وسیله تانک های M۱ Abrams بسیار دشوار است. در آن زمان واشنگتن از عرضه آنها به اوکراین خودداری کرد اما سپس موضع خود را در ژانویه تغییر داد و وعده ارائه ۳۱ تانک آبرامز را به کیف داد. با این حال، انتظار می‌رود این سخت‌افزار چند ماه دیگر به اوکراین برسد.

پایان/

۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
کد خبر: 24136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =