جمع آوری دوربین های چینی در ساختمانهای دولتی استرالیا

استرالیا به دلایل امنیتی دوربین‌های چینی را از ساختمان های دولتی جمع آوری کرد.

به گزارش تحریریه، به نقل از یورونیوز، ده روز پس از اعلام رسمی وزیر دفاع استرالیا، اغلب دوربین های مداربسته امنیتی ساخت چین از ساختمان‌های دولتی این کشور جمع آوری شدند.

بیش از ۹۱۳ دوربین مداربسته امنیتی در بیش از ۲۵۰ ساختمان دولتی استرالیا قراردارند که همه این دوربین ها از امروز خاموش می شوند.

ریچارد مالز، وزیر دفاع استرالیا هفته گذشته تاکید کرده بود که دلیل اصلی به پایین کشیدن این دوربین ها «حصول و اطمینان از برقراری امنیت» است.

دو شرکت «هایک ویژن» و «داهوا» که سازنده اصلی این دوربین های مداربسته در جهان می باشند، هر دو چینی اما خصوصی هستند. با این حال گزارش های متعدد سازمان های امنیتی ایالات متحده و بریتانیا نشان می دهد که دولت چین در مواقع ضرروی از اطلاعات این شرکتها برای سرکوب و جاسوسی بهره می برد.

کاخ سفید در ماه نوامبرگذشته واردات هرگونه تجهیزات ساخت دو شرکت هایک ویژن و داهوا را به دلیل امنیتی به آمریکا قدغن کرده بود و در همین راستا بریتانیا هم این دو شرکت را در لیست سیاه قرارداد.

مقامهای دولت استرالیا می گویند در وهله اول تمام دوربین هایی که به شبکه اینترنت وصل بودند جمع آوری شده و دست کم ۴۰ دوربین مداربسته ای که به شبکه اینترنت وصل نبودند را دیرتر از سیستم خارج می کنند.

پایان/

۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰
کد خبر: 24255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =