اختلاف اعضای اتحادیه اروپا بر سر اوکراین

مقام ارشد اسلواکی از الفاظ رکیک برای انتقاد از نخست وزیر مجارستان به دلیل موضعش در قبال درگیری اوکراین استفاده کرد.

به گزارش تحریریه، «راستیسلاو کاسر» سرپرست وزارت امور خارجه اسلواکی، «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان را مورد انتقاد شدید قرار داد و برای توصیف بی میلی او از دخالت در درگیری اوکراین، به فحاشی متوسل شد.

این اظهارات مقامات مجارستانی را عصبانی کرد و برخی به وزیر توصیه کردند که به دنبال درمان سلامت روان خود باشد.

چند روز قبل، کاسر یک پست طولانی در فیس‌بوک منتشر کرد که در آن از سخنرانی اخیر اوربان انتقاد کرد و مدعی شد که او تنها سیاستمدار غربی می باشد که نگران است تامین سلاح و حمایت از اوکراین فقط جنگ را طولانی ‌تر می ‌کند.

هفته گذشته، نخست‌وزیر مجارستان در جریان سخنرانی سالانه خود در کشورش عنوان داشت که کشورهای اروپایی با ارسال کمک‌ های نظامی به اوکراین، در حال اضافه کردن سوخت به آتش جنگ با روسیه هستند.

وزیر امور خارجه آمریکا هم اظهارات اوربان تأسف بار و منزجر کننده توصیف کرد زیرا گفته شده بود که این جنگ فقط یک درگیری نظامی بین دو کشور اسلاو است.

کاسر با تاکید بر اینکه اسلواکی بخشی از جهان توسعه‌یافته و غرب به شمار می رود، اظهار داشت که نمی‌ خواهد کاری شبیه به اوربان را انجام دهد و به طور قطع در کنار «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه نمی ایستد.

اختلاف اعضای اتحادیه اروپا بر سر اوکراین

او سپس به دوستان و همکاران پوتین و برای همه کسانی که خواهان صلح به قیمت نابودی اوکراین هستند، از الفاظ رکیک استفاده کرد.

در پاسخ به این توهین، رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان مجارستان هم اظهار داشت که به شدت نگران سلامت روان کاسر است. وی افزود: به شما توصیه می‌کنم خیلی فوری به روانپزشک مراجعه کنید.

در همین حال، «تاماس منچر» وزیر امور خارجه مجارستان، کاسر را یک تحریک آمیز توصیف کرد و خواستار برخوردی در خور با وی شد.

از زمان شروع درگیری اوکراین تقریباً یک سال پیش، مجارستان که به شدت به انرژی روسیه وابسته است، بارها علیه تحریم ‌هایی که غرب علیه مسکو اعمال کرده، صحبت کرده است. این کشور اعتقاد دارد تحریم و محدودیت ها نتوانسته است روسیه را به طور معناداری تضعیف کند اما در عین حال به اقتصاد اتحادیه اروپا آسیب وارد کرده است.

بوداپست همچنین از حمایت تسلیحاتی از کی یف خودداری کرده و اجازه انتقال تسلیحات از طریق مرز خود با اوکراین را صادر نکرده است.

پایان/

۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۰
کد خبر: 24387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =