جهان مسائلی مهمتر از اوکراین دارد

وزیر امور خارجه مکزیک تصریح کرد که جهان با چالش هایی مهمتر از موضوع اوکراین تهدید می شود و نباید همه ظرفیت های بین المللی بابت اختلاف نظر در مورد موضوع فوق تحت تاثیر قرار بگیرد.

به گزارش تحریریه، «مارسلو ابرارد» وزیر امور خارجه مکزیک، اظهار داشت که مناقشه اوکراین نباید در رأس دستور کار گروه ۲۰ باشد زیرا این موضوع به دیگر مسائل مهم جهانی آسیب می رساند.

این دیپلمات ارشد هشدار داد که با توجه به ماهیت تفرقه‌انگیز این موضوع، اگر روی رویارویی بین کیف و مسکو تمرکز شود، مذاکرات گروه ۲۰ ممکن است به بن بست برسد.

ابرارد طی سخنانی در پنلی به نام «تنظیم مجدد، G۲۰ در جهانی در حال تغییر» در دهلی نو گفت در حالی که مناقشه جاری یک «فوریت ژئوپلیتیکی» است، اما مهمتر آن است که از ناکارآمدی و فلج شدن گروه ۲۰ هم جلوگیری شود.

به گفته این مقام مکزیکی، بدیهی است هیچ اتفاق نظری در مورد مناقشه اوکراین در میان کشورهای عضو وجود ندارد. با این حال، این گروه باید تلاش کند تا حداقل در رابطه با موضوعات دیگر، زمینه های مشترک را بیابد و نشان دهد که «ما می توانیم» در این زمینه ها عملیاتی می شود.

او همچنین به همکارانش هشدار داد که شرایطی مشابه با وضعیت شورای امنیت [سازمان ملل] را تکرار نکنند، که در دوازده ماه گذشته در یک بن‌بست تلخ بر سر اوکراین گرفتار شده است.

Ebrard busca el diálogo con Lavrov: "¿Qué podemos hacer para resolver el  conflicto en Ucrania?" - 08.07.2022, Sputnik Mundo

این دیپلمات اظهار داشت که به همین دلیل شورای امنیت به یک جامعه بین المللی فلج تبدیل شده است. وی خاطرنشان کرد که اکنون همه نگاه ها به جلسات گروه ۲۰ است.

ماه گذشته، پیش از برگزاری این رویداد برجسته در پایتخت هند، کشور میزبان از شرکت کنندگان خواست تا به جای پایبندی به "مسائل بحث برانگیز" بر تامین وحدت بین خود برای رسیدگی به چالش های جهانی تمرکز کنند.

انوراگ تاکور، وزیر اطلاعات هند خطاب به مقامات بازدیدکننده بر اهمیت «روح چندجانبه‌گرایی» تأکید کرد.

تقریباً در همان زمان، رویترز به نقل از منابع هندی ناشناس گزارش داد که دهلی نو نمی‌خواهد پیشنهادهایی درباره محدودیت‌های ضد روسیه در جریان نشست‌های گروه ۲۰ مطرح شود.

جهان مسائلی مهمتر از اوکراین دارد

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، غرب را متهم کرد که با لفاظی های ضد روسی، نشست های گروه ۲۰ را به «سیرک» تبدیل کردند.

لاوروف همچنین مدعی شد که غرب به دنبال جایگزینی قوانین بین المللی با "قوانین و استانداردهای دوگانه" است اما مسکو طرفدار ترتیباتی چند قطبی و منصفانه است که در آن تمدن های مختلف مورد احترام قرار می گیرند.

پایان/

۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 24563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =