توصیه دامپزشکی برای خرید ماهی قرمز

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک گفت: علاقه مندان به خرید ماهی قرمز، با رعایت برخی توصیه‌های بهداشتی ساده، از بروز بیماریهای مشترک بین انسان و ماهی پیشگیری کنند.

به گزارش تحریریه، مجید اسدی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک گفت: همزمان با فرارسیدن عید نوروز و به رسم سنن باستانی، مردم علاقمند به تهیه و خرید ماهی قرمز می‌شوند که بر همین اساس با رعایت برخی توصیه‌های بهداشتی ساده، می‌توان از بروز بیماریهای مشترک بین انسان و ماهی پیشگیری کرد.

اسدی با تأکید بر اینکه مردم، ماهی قرمز را از مراکز معتبر و تحت نظارت و کنترل دامپزشکی تهیه کنید گفت: ماهی قرمز سالم، دارای ظاهر و تحرک مناسب و شنای متعادل است.

وی افزود: شهروندان از خرید ماهی‌هایی که دارای علایمی همچون باله‌های به صورت تاخورده و جمع شده در آمده، وجود لکه‌ها پنبه مانند اطراف دهان یا سطح بدن، وجود زخم یا لکه‌های سفید متمایل به خاکستری یا قرمز روی سطح بدن دارند خود داری کنند.

وی بیان کرد: ماهی بی قرار بوده و بدون آنکه در یکجا قرار گیرد پیوسته بدن خود را به اطراف می مالد، چشم‌های به صورت یک طرفه یا دو طرفه بیرون زده و پولک‌های ریخته شده باشد از جمله نشان های ماهی ناسالم است.

مجید اسدی در پایان به شهروندان توصیه کرد: در هنگام خرید ماهی قرمز، از تماس مستقیم و حفاظت نشده دست با ماهی و آب ظرف ماهی خودداری کنند و در صورت تماس با ماهی و یا آب ظرف، بلافاصله نسبت به شستشوی دست ها با آب و صابون و یا استفاده از ضد عفونی کننده های مناسب اقدام شود.

پایان/

۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۰
کد خبر: 24646

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =