کاشت قریب 160 هزار اصله درخت توسط مجتمع مس شهربابک

مجتمع مس شهربابک در راستای مسئولیت های اجتماعی و زیست محیطی خود پروژه های مختلف درختکاری را در سال های اخیر اجرا کرده است که تعداد این درختان تا خرداد ماه سال آینده به 130هزار اصله می رسد.

به گزارش تحریریه، کافی معاون مهندسی و مدیریت انرژی مجتمع مس شهربابک در آیین درختکاری گفت: اولین پروژه ی درختکاری مجتمع مس،درختکاری 350هکتاری شامل 55هزار نهال در شعاع 15کیلومتری کارخانه ی ذوب مس خاتون آباد بوده است که پس از حدود 4سال نگهداری های لازم، تحویل اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهربابک شده است.

وی افزود:در ادامه ی این پروژه،میزان 350هکتار دیگر از مراتع شامل 55هزار بذر بادام کوهی همراه با تشتک سازی نیز آغاز گردیده است.

کافی اظهار داشت: درختکاری در شهرها و مناطق مسکونی از دیگر برنامه ی های مجتمع مس در این زمینه بوده است که در اولین اقدام، با همکاری شورا وشهرداری شهر خورسند عملیات کاشت 5هزار اصله درخت در حاشیه بزرگراه خلیج فارس آغاز شد.

وی تصریح کرد: پروژه ی درختکاری حاشیه بزرگراه خلیج فارس از شهر خورسند تا پل تاجوییه ادامه خواهد داشت و امیدواریم در این پروژه علاوه بر این 5هزار درخت، تعداد 5تا10هزار اصله درخت دیگر تا خرداد ماه کاشته شود.

معاون مهندسی مجتمع مس شهربابک از اجرای پروژه درختکاری 20 هکتاری شهر خاتون آباد خبر داد و گفت: این پروژه 5هزار نهالی باهمکاری شهرداری وشورای شهر خاتون آباد به زودی آغاز خواهد شد.

کافی همچنین از پروژه درختکاری توسط سازمان های مردم نهاد در شهربابک خبر داد و گفت: با همکاری سازمان های مردم نهاد در حوزه ی محیط زیست، تعداد 5 تا6 هزار اصله درخت مثمر و بومی شهربابک در حدفاصل بهشت زهرا و دوراهی میمند و روستاهای اطراف معدن میدوک در روزهای آینده کاشته خواهد شد.

پایان/

۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 24652

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =