مردم فقیر را به جزیره کیش راه نمی دهند!

تثبیت نظام طبقاتی در جزیره کیش، افتخار جدید دولت محرومان! است که در دولت های کارگزاران سازندگی هم اتفاق نیفتاده بود.

به گزارش تحریریه، خبری ساده ولی پرمعنی در روزهای اخیر منتشر شده است که نشان می دهد شاهد اتفاقات بزرگی در نگاه دولتی به مردم هستیم که تاکنون سابقه نداشته است. خبر این است؛ جامعه هتلداران کیش: ورود پیکان و پراید به کیش در تعطیلات نوروز ممنوع است. رئیس هیات مدیره جامعه هتلداران کیش از ممانت ورود خودروهای مستعمل به ویژه پراید و پیکان در تعطیلات نوروز به جزیره کیش خبرداده است.

این جزیره با عنوان منطقه آزاد و برای گسترش صادرات غیرنفتی در دولت هاشمی رفسنجانی به خورد مردم داده شد، اما همچنانکه سایت خبرآنلاین رسانه نزدیک به علی لاریجانی رئیس سابق مجلس، رئیس اسبق صدا و سیما و ... نوشت: جزیره کیش پس از آنکه در سال ۱۳۶۱به عنوان منطقه آزاد اقتصادی برگزیده شد، اقتصادش بر پایه تجارت و گردشگری استوار شد؛ از آن پس هتل‌های لوکس و تفریحات متفاوت و لوکس به کیش اضافه شدند تا میزبان گردشگران خاص باشد و خود را به عنوان یک مقصد خاص و لاکچری در سطح منطقه معرفی کند و میزان رقابت خود را با کشورهای عربی خاورمیانه افزایش دهد؛ به این منظور قوانین خاص و معماری شهری برای آن تعریف شد که خاص مناطق آزاد و به ویژه مناطق ساحلی و دریایی است، از ابتدا قرار بود محلی متفاوت برای اشراف رانتی ایرانی باشد تا به دور از چشم مردم به تفریحات خود برسند.

معنای گزاره ورود پراید و پیکان به کیش ممنوع است یعنی اینکه؛ اکثر مردم ایران که پراید و پیکان دارند و احتمالا با سال ها گرفتاری و با هزینه مضاعف توانسته اند این خودروهای متعلق به نیم قرن گذشته را خریداری کنند، شان جزیره را پایین آورده و باعث ناراحتی اشراف رانتی و نوکیسه ایرانی می شوند که این جزیره را به پاتوق خاص خود تبدیل کرده و به جای مجلس شورای اسلامی قانون وضع می کند، می شوند و بهتر است جلوی چشم نباشند.

دولت سیزدهم که با شعار دولت "سید محرومان" روی کار آمد به محل اتخاذ تصمیم های عجیب تبدیل شده است. اگر پراید و پیکان در شان یک عده نیست، پس در شان دیگران هم نیست و چطور ممکن است دولت سیزدهم برای مردم عادی خودروهای بنجل و منحط داخلی را بپسندد و در برابر واردات خودرو سنگر به سنگر جنگیده و مقاومت کند، اما همزمان خودروهای داخلی را فاقد شان و شخصیت دانسته و ورود آنها را به پاتوق اشراف نوکیسه و رانتی ایرانی ممنوع کند؟

در دولت سید محرومان چه خبر است؟

پایان/

۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 24746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • هموطن IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
      2 1
      شهر تبریز است،جان قربان جانان میکند.سرمه ی چشم از غبار کفش میهمان میکند آذربایجان شرقی،اردبیل ،آذربایجان غربی آماده ی پذیرایی از هموطنان عزیزتر از جانمان هست .به جانمان قسم حتی با دوچرخه هم بیایید ،قدمتان روی تخم چشممان.آبگرم سرعین،ایل گلی،روستای سنگی کندوان ،رودخانه های جوشان،کوههای پر از برف،جاده حیران واسالم و هزاران منظره های زیبا در انتظار شماست منتظر تمام اقشار جامعه از شاسی بلند گرفته تا پیکان پراید هستیم