جمعیت خانواده های شهربابک حدود شش هزار نفر است

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهربابک با بیان اینکه جمعیت خانواده های شهربابک حدود شش هزار نفر است، گفت: از ابتدای سال تاکنون تعداد ۲۵۰ دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران انجام شده است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهربابک در گفت و گو با خبرنگار تحریریه گفت: از ابتدای سال تعداد ۲۵۰ دیدار از خانواده معظم شهدا و ایثارگران صورت گرفته که این دیدارها با هماهنگی بنیاد شهید و تعدادی از این دیدارها با همراهی و مشارکت ادارات از جمله دفتر امام جمعه شهرستان، ناحیه مقاومت سپاه، فرمانداری شهربابک، مجتمع مس شهربابک، شهرداری و بعضی از ادارات شهرستان انجام شده است.

زهرا کافیان جمعیت خانواده های ایثارگر حدود ۶ هزار نفر برشمرد و افزود: شهرستان شهربابک تعداد ۳۶۰ شهید، ۸۲۱ جانباز و ۴۴ آزاده تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی نموده است.

وی بیان داشت: پرداخت وام کم بهره ساخت و خرید مسکن، وام صندوق شاهد، وام های اشتغالزایی، خرید تجهیزات پزشکی از جمله دستگاه اکسیژن ساز، تجهیزات پزشکی ، پرداخت هزینه های درمانی ایثارگران، پیگیری امور اشتغال ایثارگران، پیگیری و ساماندهی گلزارهای مطهر شهدا، پیگیری و تشکیل پروند زمین ایثارگران به تعداد ۴۰ قطعه زمین ، برقراری حق پرستاری والدین شهید ، برقراری حقوق و مستمری ایثارگران ، برگزاری کلاسهای آموزش خانواده جهت همسران ایثارگر ، ارائه خدمات مشاوره ای توسط مرکز مشاوره شاهد شهرستان اقدامات صورت گرفته توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران برای خانواده های ایثارگران است.

کافیان تصریح کرد: تسهیلاتی از جمله ۶۸ مورد وام صندوق شاهد ، ۳۱ مورد وام مسکن تاکنون ، ۱۶ مورد وام اشتغالزایی تاکنون ، ساماندهی گلزار شهدا یک مورد ، پرداخت کمک‌های موارد خاص به ایثارگران معسر ، تهیه لوازم منزل به ایثارگران آسیب دیده از سیل ، پیگیری و تهیه تجهیزات پزشکی با مشارکت مجتمع مس شهربابک به ایثارگران ارائه شده است.

وی خاطرنشان کرد: از موضوعات حائز اهمیت و مورد توجه به ایثارگران می توان به این موضوع مهم تاکید کرد که شهدا به دلیل تقدیم جان خودشان برای هدفی بزرگتر که همانا دفاع از میهن و ارزش های انقلاب و برقراری آرامش بوده است ، باارزش تر از دیگران به شما می آیند که آرمان های های این عزیزان باید توسط کلیه آحاد مردم حفظ شود.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهربابک ادامه داد: دلجوئی از خانواده های شهدا علی الخصوص والدین و همسران شهید ، پاسخگو بودن و حمایت کردن از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران از جمله موارد مهمی می باشد که باید مسئولین به آن توجه ویژه ای داشته باشند.

وی یادآور شد: موضوع مهم دیگری که می توان به آن اشاره کرد این است که پیام خون شهدا تاکید بر حمایت از ولایت فقیه و حفظ استقلال و آزادی ایران اسلامی و تاکید بر حفظ حجاب می باشد که باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

پایان/

۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
کد خبر: 24757

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =