رویه اعراب در سوریه تغییر کرد

رئیس جمهور سوریه می گوید بعد از توافق عربستان و ایران، دیگر کسی از وی در خواست نمی کند که رابطه دمشق با تهران را قطع کند.

به گزارش تحریریه، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه در مسکو و در مصاحبه با شبکه خبری روسیا الیوم، گفت که اعلام ازسرگیری روابط بین ایران و عربستان با میانجیگری چین، غافلگیری جالبی بود و از این پس دیگر کسی نخواهد گفت روابط ایران و سوریه باید قطع شود.

اسد افزود: وفاداری بین ایران و سوریه وجود دارد که عمر آن 4 دهه است، این مساله دیگر در سطح جهان عرب یک مشکل نیست.

رئیس جمهور سوریه تصریح کرد که توافق سعودی و ایران باید تاثیر مثبت بر کل منطقه داشته باشد و قطعا بر سوریه تاثیر خواهد گذاشت، اینکه بگوییم چگونه اکنون سخت است.

اسد در بخش دیگری به تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب اشاره کرد و گفت که این تعلیق باید در چارچوب نشست سران کشورهای برداشته شود و سپس ما مشارکت می کنیم.

اسد درباره دیدار با اردوغان گفت که اولویت خروج نیروهای غیرقانونی خارجی، یعنی ترکیه و امریکا است. ما شرطی برای دیدار با اردوغان مطرح نکردیم و مطرح کردن مساله خروج از اراضی سوریه، یک مساله ملی و نه سیاسی است.

اسد گفت که اگر شرایط وجود داشته باشد، موعدی برای دیدار با اردوغان وجود نخواهد داشت، شاید امروز یا فردا دیدار می کنیم، مشکل، زمان نیست.

منبع: مطالعات خلیج فارس

پایان/

۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 24760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =