آیا «کواکس» همان برنامه کاهش جمعیت جهان از طریق واکسیناسیون عمومی است؟

سازمان ملل با همراهی شرکت های داروسازی بزرگ برنامه واکسیناسیونی را با عنوان COVAX معرفی کرد که ممکن است همان برنامه کاهش جمعیت جهان باشد.

به گزارش تحریریه، ظهور ناگهانی کورونا و تمرکز جهانی بر روی ویروسی که پس از گذشت یک سال هیچ یک از متخصصان نمی توانند در باره آن اطلاعات دقیقی را بدهند مایه شگفتی است. از ابتدا انواع توصیه های پزشکیف درمانی و دارویی ارائه می شد اما همه آن ها پس از دوره ای کوتاه دچار شک و تردید شدند. اکنون هم سازمان ملل در یک ابتکار مرموزانه کشورهای جهان را برای دریافت واکسنی که هنوز تولید نشده به صف کرده است.

گلوبال ریسرچ در گزارشی نوشت، مقاله ای ماه آوریل ۲۰۲۰ منتشر شد که مهم و به موقع بود. «اینترناسیونال» ترانه شناخته شده جنبش کارگری سوسیالیست است که در بخش هایی از آن عنوان می شود:با ایجاد یک شرایط بحرانی، شوکی به اکثر مردم جهان وارد شده است که همه برای دریافت واکسنی که نمی دانند چیست و چه اثراتی دارد در صف نشسته اند و بخشی از پول آن را هم از قبل پرداخت کرده اند.

«لعنت بر این زمین، بیدار شو، که هنوز مجبور به گرسنگی هستند! ارتش بردگان، بیدار شوید! مردم، هشدارها را بشنوید! .... کسی نیست ما را از بدبختی خارج کند، این کاری است که فقط خودمان می توانیم انجام دهیم.»

اکنون تلاش گسترده بین المللی در زمینه واکسیناسیون جهانی شکل گرفته است. بیشتر از ۱۸۰ کشور جهان در جنبشی تحت برنامه کواکس سازمان جهانی بهداشت متعهد شده اند و حتی پیش پرداختی را داده اند تا بتوانند از واکسن کووید ۱۹ که هنوز تولید نشده، بهره مند شوند. جالب است که شعار این برنامه که با مشارکت تعدادی از نهادهای سازمان ملل و برخی شرکت های بزرگ داروساز جهان مدیریت می شود، توزیع عادلانه واکسن به همه کشورهای فقیر و غنی و جلوگیری از احتکار آن از سوی کشورهای ثروتمند است.

با ایجاد یک شرایط بحرانی، شوکی به اکثر مردم جهان وارد شده است که همه برای دریافت واکسنی که نمی دانند چیست و چه اثراتی دارد در صف نشسته اند و بخشی از پول آن را هم از قبل پرداخت کرده اند.

گلوبال ریسرچ تاکید دارد نخبگان سرمایه دار از مدت ها قبل برای کاهش جمعیت جهان برنامه ریزی کرده بودند و بهترین راه چاره را ابتکار واکسیناسیون محافظتی توده مردم می دانستند. ترکیب بیماری از یا کشنده واکسن هنوز مشخص نیست زیرا در آزمایشگاه های مخفی و به شدت امنیتی جهان تولید می شود. 

دو چهره شناخته شده ای که از مدت ها قبل مشغول به سرانجام رساندن چنین نقشه شومی بوده اند هنری کیسینجر وزیر امور خارجه پیشین آمریکا و برنده جایزه صلح نوبل در کنار بیل گیتس ثروتمند و کارآفرین شناخته شده جهان هستند.

حدود ۵۰ سال قبل وقتی کیسینجر وزیر امور خارجه و رئیس شورای امنیت ملی آمریکا بود «یادداشت راهبردی امنیت ملی ۲۰۰» (موسوم به NSSM ۲۰۰) را منتشر کرد که در آن عنوان شد: کاهش جمعیت باید بالاترین اولویت در سیاست خارجی ایالات متحده در قبال جهان سوم باشد زیرا اقتصاد ایالات متحده به مقادیر فزاینده ای از مواد خام کشورهای خارجی به ویژه در کشورهای کمتر توسعه یافته نیاز دارد.

کیسینجر در سرمقاله ای که برای روزنامه وال استریت ژورنال نوشت هم خواستار آن شد که «نخستین گام برای توسعه، تکنیک ها و  فناوری های جدید در کنترل عفونت و تولید واکسن های مناسب برای جمعیت های بزرگ انسانی است. در گام دوم باید به بهبود زخم های اقتصاد جهانی پرداخت».

با این دیدگاه شهروندان جهان خواه ناخواه باید تحت برنامه واکسیناسیون عمومی قرار بگیرند ضمن آنکه باید مورد بررسی قرار بگیرد که آیا مقررات سختگیرانه واکسن را رعایت کرده اند.

در مقاله ای که به تازگی راشا تودی منتشر کرد از برنده جایزه نوبل یعنی هنری کیسینجر به عنوان یک جنایتکار جنگی نام برده شده است زیرا وی به عنوان معمار تجاوزات گوناگون ایالات متحده از حمله به ویتنام تا عملیات های مخفی سیا و .. و مسئول مرگ میلیون ها انسان است.

به نظر می رسد کیسینجر به همراه بنیاد بیل و ملیندا گیتس با واکسیناسیون سراسری با توجیه محافظت از توده ها موافق هستند. مارس گذشته روزنامه واشنگتن پست مقاله ای را از گیتس منتشر کرد. دیدگاه وی در زمینه واکسینه کردن مردم در سراسر جهان عبارتند از: برای پایان دادن به این بیماری ما به یک واکسن ایمن و موثر نیاز داریم. اگر همه کارها را دقیق انجام بدهیم می توانیم در کمتر از ۱۸ ماه آن را کامل کنیم این یعنی سریعترین واکسنی که تولید شده است. تولید واکسن تنها نیمی از تلاش ها برای محافظت از آمریکایی ها و مردم سراسر جهان است اما باید میلیاردها دوز واکسن تولید کنیم. بدون واکسن، کشورهای در حال توسعه در معرض خطرات بیشتری نسبت به کشورهای غنی قرار دارند زیرا برای آنها رعایت فاصله اجتماعی و تعطیلی عمومی سخت تر است.

گیتس نوشت: اکنون می توانیم با ایجاد امکانات این واکسن را بسازیم. شرکت ها نمی توانند این ریسک را بپذیرند اما دولت فدرال می تواند. این نشانه خوبی است که دولت در این هفته (هنگام انتشار مقاله واشنگتن پست) با دو شرکت وارد معامله شد و امیدوارم تعداد معامله ها بیشتر شود.

وی می گوید: در سال ۲۰۱۵ در یک سخنرانی TED از رهبران جهان خواستم تا برای مقابله با یک همه گیری همچون یک جنگ خود را آماده کنند و با شبیه سازی شکاف و نقایص در سیستم را پیدا کنند. همانطور که اکنون می بینیم راه طولانی در پیش داریم اما هنوز اعتقاد دارم اگر با استفاده از دانش، داده و تجربه متخصصان پزشکی تصمیم های درستی بگیریم می توانیم جانها را نجات دهیم و کشور را به مسیر عادی خود باز گردانیم.

از گذشته ها ین تردید به صورت جدی مطرح بود که آیا واکسیناسیون اجباری  با برنامه کاهش جمعیت ارتباط دارد. اکنون به علت پروژه کواکس کشورهای جهان خود به صورت داوطلبانه در صف دریافت واکسن قرار گرفته اند. مردم هم به خاطر شرایط نامناسب اقتصادی و اجتماعی که از شیوع و بزرگنمایی کرونا ناشی می شود برای تزریق واکسن لحظه شماری می کنند؛ چه چیزی از این بهتر برای کاپیتالیسم جهانی. هزینه های تحقیق و توسعه از سوی کشورها پیش از دریافت کالا پرداخت شد و از هم اکنون تزریق حدود ۲ میلیارد دوز واکسن حتی پیش از تولید و تحویل برنامه ریزی شده است.

شگفت آور اینجاست که تا هفته قبل آمریکا و چین به برنامه کواکس سازمان بهداشت نپیوسته بودند. در این شرایط باید شک کرد آیا دست هایی در پشت پرده این مسیر را برای رسیدن به اهدافی خاص کنترل نمی کند؟

پایان/

۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
کد خبر: 501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
      2 1
      بله شک نکنید، برنامه ای دارن، این آدمهایی که جون به عزرائیل نمی دن چطور برای بشریت دلواپس شدن واکسن می سازن؟اصلا این ویروس کذایی کاملا شناخته شده که بشه به واکسنش اعتماد کرد. والله خود پزشکا هنوز نمیدونن این چه مرضیه؟ مردم گول نخورید عوارض این واکسن سالها بعد مشخص میشه. منی که 12 سال درسشو خوندم دارم میگم.