صادرات قابل توجه ایران به چین و واردات عجیب از آلمان

چین در سال 1398 بیش از 9.5 میلیارد دلار واردات از ایران داشته که باعث شده است در صدر کشورها برای صادرات کالاهای ایرانی قرار گیرد.

تهران - تحریریه - چین در سال 1398 بیش از 9.5 میلیارد دلار واردات از ایران داشته که باعث شده است در صدر کشورها برای صادرات کالاهای ایرانی قرار گیرد.

به گزارش تحریریه، در سال ۱۳۹۸، میزان صادرات کالاهای غیرنفتی كشور(به استثناي نفت خام، نفت كوره و نفت سفید و همچنین تجارت چمدانی)، حدود ۱۳۴ هزار تن و به ارزش ۴۱ میلیارد و ۳۷۰ میلیون دلار بوده كه در مقایسه با ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۷، افزایشی نزدیک به ۱۴ درصدی در وزن و کاهشی ۷ درصدي در ارزش دلاری داشته است(90 اقتصادی). کشورهای: چین با 9.5 میلیارد دلار (۲۳ درصد) عراق 8.9 میلیارد دلار (۲۲ درصد) ترکیه ۵ میلیارد دلار (۱۲ درصد) امارات 4.5 میلیارد دلار (۱۱ درصد) افغانستان 5.7 میلیارد دلار (۶ درصد) در صدر مقاصد صادراتی برای کالاهای ایران بوده اند. ایران در سال 1398 2.1 میلیارد دلار واردات از آلمان داشته است که نشان می دهد تجار ایرانی راهکارهای تعامل اقتصادی با اروپا را به خوبی می دانند. سهم بالای چین در صادرات کالاهای ایرانی نشان می دهد که بخش قابل توجهی از اشتغال و درامد ارزی کشور با کمک چین به دست آمده است.  
۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
کد خبر: 6314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =