اقتصاد ایران مواجه با 3 طرح تورم زای دولت و بانک مرکزی

دولت و بانک مرکزی 3 اقدام افزایش 55 درصدی قیمت دلار، خلق 2500 هزار میلیارد تومان اوراق سهام بدون پشتوانه و برنامه برای تزریق پول به بازار را طراحی کرده اند.

تهران - تحریریه - دولت و بانک مرکزی 3 اقدام افزایش 55 درصدی قیمت دلار، خلق 2500 هزار میلیارد تومان اوراق سهام بدون پشتوانه و برنامه برای تزریق پول به بازار را طراحی کرده اند.

به گزارش تحریریه، در شش ماه اخیر، دولت و بانک مرکزی با 3 اقدام: (۱) افزایش ۵۵ درصدی قیمت دلار (۲) خلق ۲۵۰۰ هزار میلیارد تومان اوراق سهام بدون پشتوانه در بورس و هم اکنون (۳) برنامه ریزی تزریق دهها هزار میلیارد تومان پول (نه شبه پول) بدون پشتوانه به بازار با آزادسازی سهام عدالت سه ضلعی تورم ساز را دارند به تدریج تکمیل می کنند. دولت به جای این که از فعالیت اقتصادی مردم (صنایع خرد، کوجک و متوسط) و ایجاد اشتغال حمایت کند، از بنگاه های بزرگ بورسی-رانتی-خصولتی حمایت می کند و در سوی دیگر می خواهد با پول پاشی در بین عامه مردم آنها راضی نگه دارد. موتور تورم ضمنی با افزایش قیمت دلار و آتش تورم انتطاری با خلق دارایی های کاغذی در بورس روشن شده است که با ورود پول بی پشتوانه (چون خلق آن به واسطه ایجاد ارزش افزوده نیست)، اقتصاد ایران درگیر بحران ها و امواج تورمی جدیدی خواهد شد. وابستگان دولت و ائتلاف غالب به منافع کلانی دست پیدا می کنند، اما عامه مردم به مراتب بیش از آن چه به واسطه فروش سهام عدالت به دست بیاورند، در نتیجه تورم مصرف کننده و تورم دارایی ها از دست خواهند داد. پایان/
۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۱
کد خبر: 6722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =