آیا شاخص بورس تهران به رشد خود ادامه خواهد داد؟

شاخص بورس تهران مجددا از 1 میلیون واحد گذشته است و پیش بینی وضعیت بورس در روزهای آینده بر منافع سرمایه گذاران آثار زیادی خواهد داشت.

تهران - تحریریه - شاخص بورس تهران مجددا از 1 میلیون واحد گذشت و پیش بینی روزهای آینده بر منافع سرمایه گذاران آثار زیادی خواهد داشت.

به گزارش تحریریه، شاخص بورس تهران مجددا از مرز 1 میلیون واحد فراتر رفت و شاهد شکل گیری صف های خرید برای شرکت های مختلف هستیم. پس از 2 هفته درجا زدن بورس و عقب نشینی محدود شاخص کل، بار دیگر رشد شاخص ها آغاز شده است. شوک کاهش شاخص بورس در 2 هفته اخیر باعث شده است تا حساسیت ها به آینده بازار زیاد شده و سرمایه گذاران به دنبال یافتن منطقی روشن برای پیش بینی آینده بازار بورس تهران باشند. آزادسازی سهام عدالت آزادسازی سهام عدالت بر شاخص بورس تاثیر مستقیم و فوری خواهد داشت و وضعیت ضعیف درآمد طبقه متوسط جامعه باعث شده است تا با آزادسازی خرید و فروش سهام عدالت فشار بر شاخص برای کاهش بیشتر شود. شیوع ویروس کرونا نیز باعث شده است تا وضعیت درآمدی طبقه ضعیف و متوسط بدتر شود و چشم امید آنها به فروش سهام عدالت برای پر کردن خلاهای درآمدی زندگی بیشتر شود. قیمت طلا قیمت طلا در بازارهای جهانی در یک ماه اخیر رشد خاصی نداشته و به دلایل مختلف متوقف شده است. اثر مستقیم این اتفاق بر بازار طلا در داخل کشور این است که قیمت طلا در داخل متاثر از قیمت های جهانی هم افزایش نداشته است. رکود در بازار طلا باعث کاهش انگیزه دارندگان سهام برای فروش و ورود به بازارهای موازی و خرید سکه و طلا شده است. بازار ارز هم که تاثیر زیادی بر بازار طلا دارد در یک ماه اخیر دچار ثبات شده و جذابیت برای سرمایه گذاری نداشته است. حباب؟ دوره بازگشت سرمایه اکثر شرکت ها در لبه حبابی شدن قرار دارد؛ برخی هم دچار حباب هستند؛ و همین باعث شده است تا احتمال ریزش بازار بالا باشد. در صورت عدم خلق پول در مقیاس بالا در ماههای آینده که باتوجه به هدفگذاری بانک مرکزی برای رسیدن به تورم 22 درصدی در دستور کار نیست، توان بازار برای ادامه افزایش قیمت ها با هدایت نقدینگی بیشتر محدود می شود. نتیجه اینکه بازار بورس نمی تواند به ارقامی مانند 2 میلیون واحد در شاخص کل دست یابد و در تابستان امسال دچار ریزش خواهد شد. پایان/
۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
کد خبر: 6813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • کریمی ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
      زمانی فروش سهام عدالت باعث کاهش شاخص می شود که سرمایه گذاران جهت خرید سهام عدالت از فروشنده ها پول جدید به بازار تزریق نکنند و پولهای موجود در بازار خارج شود.