صورتحساب 20 دلاری ابرقدرت را به آتش کشید

اغتشاش های آمریکا به بهانه قتل فلوید توسط پلیس به بهانه 20 دلار پول شروع شد، اما ریشه آن در آثار سنگین قرنطینه ناشی از کرونا بر زندگی مردم قرار دارد.

تهران - تحریریه - اغتشاش های آمریکا به بهانه قتل فلوید توسط پلیس به بهانه 20 دلار پول شروع شد، اما ریشه آن را باید در آثار سنگین قرنطینه ناشی از کرونا بر زندگی مردمی جستجو کرد که در لبه فقر زندگی می کنند.

به گزارش تحریریه، مرگ خشن جورج فلوید سیاهپوست به دست پلیس آمریکا جرقه آشوب در ایالت های مختلف این کشور را روشن کرد و موجب فوران سراسری آتش خشم آمریکایی ها فارغ از رنگ پوست آن ها شد. اکنون همه ایالت های امریکا گرفتار آشوب و اعتراض های شدید، خرابکاری، غارت و آتش زدن فروشگاه ها و حمله پلیس شده است. در مقابل کاخ سفید هم در اقدامی بی سابقه ارتش این کشور را علیه شهروندان خود بسیج کرد و آن ها به همراه نیروهای پلیس به شکلی وحشیانه به مردم حمله می کنند. اگرچه هنوز ترامپ و نزدیکان وی در دولت خود را نسبت به همه این خشونت ها بی تفاوت نشان می دهند اما گفته می شود ده ها نفر تاکنون کشته و و صدها تن مجروح شده اند. به نوشته روزنامه گاردین، بسیاری از افرادی که فلوید را از نزدیک می شناختند وی را فردی همیشه شاد صدا می کردند. وی حتی در گذشته ورزشکار بود؛ او فوتبال آمریکایی بازی می کرد و در تیمش در تگزاس به نام غول مهربان شناخته می شد. به نوشته این روزنامه انگلیسی، فلوید یکی از میلیون ها شهروند آمریکایی بود که به خاطر ویروس کرونا در زندگی روزمره دچار دردسر شده بود. کرونا باعث بیکاری وی شده بود و فلوید به دنبال شغل جدیدی می گشت. اجبار برای رعایت محدودیت های اجتماعی و دستور ایالتی برای ماندن در خانه به خاطر بیماری باعث شد تا فلوید شغل خود در یک رستوران به عنوان مسئول امنیتی جلوی درب از دست بدهد. هفته گذشته هنگامی که ظاهرا در فروشگاه مواد غذایی فروشنده به خاطر صورتحساب تقلبی 20 دلاری فلوید به پلیس زنگ زد، این فرد سیاهپوست زیر زانوی یک افسر پلیس و درحالی که می گفت نمی تواند نفس بکشد، جان داد. لوید 46 ساله پیش از این در هوستون زندگی می کرد و تا آن زمان در لیگ فوتبال بازی می کرد. البته وی بعدها در آن مکان به جرم دزدی به 5 سال زندان محکوم شد و سپس برای زندگی بهتر به مینیاپولیس مهاجرت کرد. او بعدها با مهاجرت به این شهر همزمان دو شغل مامور درب رستوران و راننده کامیون را انجام می داد. وی صاحب یک دختر 6 ساله بود که با مادرش در هوستون زندگی می کند. پایان/
۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
کد خبر: 6831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =