گزارش آماری از مزیت های اقتصادی ایران و سوریه برای تجار ایرانی

سال 1398 سالی رو به گسترش برای مبادلات اقتصادی دو کشور ایران و سوریه بود و حجم صادرات و واردات کالا و خدمات را بیش از دو برابر ارتقا داد.

تهران - تحریریه - سال 1398 سالی رو به گسترش برای مبادلات اقتصادی دو کشور ایران و سوریه بود و حجم مبادلات را بیش از دو برابر ارتقا داد.

به گزارش تحریریه، میزان کل صادرات ایران به سوریه در پایان سال 1398 رشده داشته است. در نه ماه اول سال(98) صادرات ایران به سوریه 114،880،207 دلار بوده که از نظر وزنی 111 درصد نسبت به سال 97 در این مدت زمانی مشابه افزایش پیدا کرده است. مهمترین اقلام صادراتی ایران به سوریه؛ آهن آلات و انواع پروفیل، پسته و مرکبات خشک، قطعات اتومبیل، مواد معدنی و ترکیبات آلی مانند هیدروکسید سدیم، ماشین آلات مکانیکی، محصولات لبنی(شیرخشک اطفال و خوراکی)قطعات الکتریکی(تابلو پنل، انباره برقی)، مخمرهای فعال خوراکی و کنسانتره ها، محصولات کاشی و سرامیک، سبزیجات و غده های خوراکی(سیر)، کاتود مس، ظروف شیشه ای و انواع شیشه، ضدیخ، غلات آماده(آرد و نشاسته)، روغن ماشین و ... بوده است. بررسی ها نشان می دهد که طرف های تجاری سوریه هر یک در بخش های خاصی با این کشور تعامل می کنند. بیشترین اقلام خریداری شده توسط تجار سوریه: خرما عمدتا از امارات و عراق مواد اولیه صنایع شیمیایی و پلاستیکی(تامین از روسیه) مواد دارویی مواد اولیه نساجی غلات(آرد، برنج) دام زنده(گاو و گوسفند پرواری) سنگ شیرخشک هستند که از کشورهای مختلف تامین می شوند. امارات با 18% وزن صادرات، لبنان با %16.5 وزن صادرات)، عربستان با 15.5% وزن صادرات، مصر با 6.6% وزن صادرات، عراق با 6.5% وزن صادرات، اردن با 5.2% وزن صادرات، کویت با 3.7% وزن صادرات، ترکیه با 3.7% وزن صادرات، آلمان با 1.15% وزن صادرات، یمن با 0.75% وزن صادرات مهمترین مقاصد کالاهای سوری هستند. پایان/
۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
کد خبر: 6894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =