آدرس غلط سایت حامی قالیباف به نمایندگان مردمی مجلس

سایت مشرق به عنوان یکی از حامیان اصلی رسانه ای محمدباقر قالیباف در یک آدرس غلط آشکار، از نمایندگان مجلس خواست طرح فروش بنزین به هر کارت ملی و شناورسازی قیمت بنزین آزاد را پیگیری نکنند.

تهران - تحریریه - سایت مشرق به عنوان یکی از حامیان اصلی رسانه ای محمدباقر قالیباف در یک آدرس غلط آشکار، از نمایندگان مجلس خواست طرح فروش بنزین به هر کارت ملی و شناورسازی قیمت بنزین آزاد را پیگیری نکنند.

به گزارش تحریریه، براساس طرحی که به امضای ۳۶ نماینده یازدهم مجلس رسیده است، دولت موظف می‌شود به هر ایرانی دارای کد ملی؛ به‌جز ساکنین خارج از کشور؛ ۳۰ لیتر بنزین به قیمت سال ۱۳۹۷ (هر لیتر هزار تومان) به طور ماهانه به کارت ملی یا بانکی سرپرست خانوار اختصاص دهد. قیمت بنزین خارج از این سهمیه بر مبنای ۹۰ درصد قیمت فوب خلیج فارس(با نرخ تسعیر سامانه نیما) محاسبه خواهد شد. سایت مشرق که حامی تمام عیار محمدباقر قالیباف سخنگوی کنونی مجلس و شهردار اسبق تهران است، در یک توصیه به نمایندگان مجلس می نویسد: به نظر می‌رسد نمایندگان مجلس یازدهم که به مجلس مردمی و انقلابی مشهور شده، بهتر است به سمت طرح‌هایی بروند که ارزانی برای مردم ایجاد کند، نه گرانی. گران کردن یک کالای اساسی و توزیع درآمد حاصل از گرانی آن میان مردم، سیاست شکست‌خورده‌ای در کشورمان است که سبب کاهش قدرت خرید اقشار کم‌درآمد و متوسط شده است . اینکه کجا اثبات شده این سیاست شکت خورده است طاهرا دغدغه سایت مشرق نیست، اما جالب اینکه چشم خود را بر روی آمارهای مسلم اقتصادی بسته و توجه نمی کند که کاهش ضریب جینی از 43 صدم به 36 صدم به دلیل اجرای طرح هدفمندسازی یارانه ها خلاف ادعای آن را نشان می دهد. از نظر تفکر اقتصادی سایت مشرق و رسانه های وابسته به حزب کارگزاران سازندگی، کسانی می توانند از یارانه بنزین استفاده کنند که خودروی شخصی داشته باشند و محرومترین قشر جامعه که فاقد خودروی شخصی است، نباید در محاسبات اقتصادی موضوعیت داشته باشد. اثر مثبت بر عدالت اجتماعی با اجرای سیاست های مبتنی بر افزایش مالیات و بازتوزیع آن بین آحاد جامعه در جدیدترین نظریه های اقتصادی هم مطرح شده است و معلوم نیست که سایت مشرق با ادعای مدیریت جهادی؛ چرا از سیاست مخرب و محافظه کارانه کنونی که آرامش مرگ بر نظام توزیع ثروت کشور حاکم کرده است حمایت می کند. همانطور که اجرای سیاست هدفمندسازی یارانه ها در سال 1389 باعث تکانه هایی در اقتصاد شد، اما اثر درخشان آن بر توزیع ثروت و کاهش اسراف بی نظیر در مصرف بنزین را همگان دیدند و منطقی است که تکرار و اصلاح آن سیاست در دستور کار نظام قرار گیرد، نه اینکه بر تداوم سیاست دولت سازنگی که ایران را به اسرافخانه انرژی تبدیل کرده است تاکید شود. سیاست مصرفانه ای که عدالت اجتماعی را از بین برده و بخش وسیعی از جامعه را در آستانه پرخاشگری ناشی از محرومیت قرار داده است. آزادسازی قیمت بنزین در کنار تامین بنزین موردنیاز برای متوسط نیاز مردم، قاچاق این سوخت ارزشمند را از بین برده و باعث جلوگیری از هدررفت منابع ملی می شود. درحالی سایت مشرق هشدار می دهد که این طرح تورم زا است، که تورم پدیده ای پولی است و با سهمیه بندی بنزین و تغییرات بخشی در قیمت کالاها دچار تغییر نمی شود. حضور تعداد قابل توجهی نماینده انقلابی و متخصص در مجلس یازدهم باعث شده است تا طرح های ریشه ای برای اصلاح روندهای معیوب کنونی در دستور کار قرار گیرد، که طبیعتا با کارشکنی جریان های متنفذ روبرو می شود. در نهایت شجاعات این نمایندگان انقلابی است که تعیین می کند، آیا از منافع مردم دفاع کرده و بر اجرای طرح های کارشناسانه و جسورانه خود اصرار می ورزند و یا تسلیم جریان های پیچیده و متنفذ داخلی می شوند. پایان/
۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲
کد خبر: 7426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =