خودروهای رفع توفیف شده در گمرک فعلا امکان ترخیص ندارند

بر اساس بخشنامه جدید در خصوص واردات خودرو، فعلا امکان ترخیص هیچ خودرویی تا زمان تمدید زمان واردات این کالا وجود ندارد.

به گزارش تحریریه، مدیر کل دفتر واردات گمرک ایران در بخشنامه ای به گمرکات اجرایی در خصوص تعیین تکلیف خودروهای در گمرک مانده اعلام کرده، ترخیص خودروهای رفع توقیف اعلام شده منوط به تمدید مجدد مهلت ترخیص خودروهای سواری موجود و ابلاغ آن توسط این دفتر می باشد.

در این ابلاغیه آمده است، پیرو بخشنامه 12 مهر ماه سال جاری معاون فنی گمرک، در خصوص بخش پایانی بخشنامه فوق الاشاره مبنی بر "در خصوص ما بقی خودروهای توقیفی مطابق با مقررات حاکم اقدام لازم و قانونی معمول گردد" خواهشمند است دستور فرمایید در مواردیکه از خودروهای سواری رفع توقیف گردیده و خودروی مورد نظر مشمول فهرست منضم به بخشنامه مرکز مبارزه با  جرائم سازمان یافته نمی‌باشد، با توجه به اینکه مهلت نرخیص سایر خودروها بر اساس بخشنامه3 تیر ماه  این دفتر مستند به مصوبه هیئت دولت، در تاریخ 26 شهریور ماه امسال به پایان رسیده مطابق مقررات عمل شود.

بر این اساس اجرای احکام صادره و  ترخیص خودروهای رفع توقیف اعلام شده منوط به تمدید مجدد مهلت ترخیص خودروهای سواری موجود و ابلاغ آن توسط این دفتر میباشد.

سوالی که در اینجا وجود دارد این است که اگر خودرویی در سه ماه گذشته به لحاظ قضایی رفع توقیف شده است آیا باید در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار میگرفت یا نه؟ برای شفاف شدن تعداد و آخرین وضعیت خودروهای در گمرک مانده بدون مشکل قضایی گمرک ایران باید شفاف سازی کند. بر اساس بخشنامه ای که اخیرا ابلاغ شد هیچ کالایی بیش از دو ماه نمی تواند در گمرک و بنادر و انبارهای عمومی معطل بماند در غیر این صورت کالا باید مشمول مقررات متروکه شود.

پایان/

۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۹
کد خبر: 8071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 9 =