راهکارهای "طب سنتی" برای پیشگیری و درمان کرونا از زبان دکتر فصیحی

یک متخصص بیماریهای عفونی و طب ایرانی ــ اسلامی با تذکر این نکته که ترس و وحشت از کرونا باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شود، برخی راهکارهای مفید و مجرب طب سنتی برای پیشگیری و درمان "کرونا" را تشریح کرد.

به گزارش تحریریه؛ دکتر محمد فصیحی دستجردی درباره برخی راهکارهای مفید و مجرب طب سنتی برای پیشگیری و درمان "کرونا" اظهار کرد: ما نتوانستیم ویروس را تغییر دهیم و توانایی ضعیف کردن ویروس را نداریم اما توانایی قوی کردن بدن خود را داریم!

فصیحی با تأکید بر اهمیت کنترل اضطراب و ترس در پیشگیری از بیماری کووید19 افزود: ترس و وحشت از کرونا باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شود و این اضطراب، رفتارهایی را ایجاد می‌کند که خود، عامل بیماری است یعنی فرد آن‌قدر از مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده‌های مختلف استفاده می‌کند که باعث صدمه به ریه، خشک شدن گلو و ورود عفونت به بدن می‌شود.

این متخصص بیماریهای عفونی با اشاره به طبع سرد کرونا، استفاده از تغذیه درست را در افزایش  ایمنی بدن مؤثر دانست و گفت: باید با پرهیزات غذایی خصوصاً در فصل سرما که سردی در اوج خود قرار دارد، به‌اصطلاح مزاج خود را گرم و با مصرف گرمیجات، بدن را قوی کرد.

وی افزود: گرمیجات ممکن است به برخی افراد نسازد؛ پس باید به‌شکلی مصرف شود که مشکلی برایشان پیش نیاید مثلاً پودر زنجبیل برای برخی حساسیت‌زا است اما قرص یا کپسول زنجبیل این حساسیت‌ها را ندارد؛ در زمان حاضر شربت زنجبیل برای کودکان، قرص زنجبیل برای موارد درمانی تهوع، ویار، سرماخوردگی، عفونتهای ریوی، آنفلوآنزا، استخوان‌درد و حتی رفع عوارض  بیماران شیمی‌درمانی در داروخانه‌ها موجود است.

این متخصص طب ایرانی ــ اسلامی، بدن انسان را به لیوانی تشبیه کرد که ریختن سریع آب جوش در لیوان سرد، باعث شکسته شدن آن می‌شود و گفت: فردی که سال‌های متمادی از غذاهایی همچون ماست، برنج و غذاهای یخچالی که همه مزاج سرد دارند مصرف کرده است، اگر به‌یک‌باره از زنجبیل استفاده کند ممکن است دچار عارضه شود و جوش و کهیر بزند یا احساس خارش کند اما استفاده از کپسول یا قرص زنجبیل باعث می‌شود آرام‌آرام جذب شود و عوارضی برای بدن ایجاد نکند.

دکتر فصیحی دستجردی، مصرف زنجبیل را عامل ترخیص بیماران حاد عفونت ریوی در کمترین زمان از بیمارستان دانست و تصریح کرد: طبق تحقیقات به‌عمل‌آمده، زنجبیل در درمان کرونا بسیار کمک‌کننده است و تأثیر غیرمزاجی بر بیماری دارد یعنی اثربخشی آن، فقط در طبع گرمش نیست بلکه خاصیت غیرالتهابی و افزایش توان ریوی دارد به‌طوری که مصرف‌کنندگان زنجبیل در این دوران، دچار درگیریهای ریوی نشده‌اند.

وی افزود: باید با دو ارتش، بیماری کرونا را شکست دهیم! ارتش اول طب کلاسیک که بسیار هم موفق عمل کرده است اما از ارتش بسیار قوی دیگر که همان طب ایرانی است، غافل شده‌ایم؛ نیاز است تمامی اطبای ما با تغذیه ایرانی آشنا باشند که استفاده از این دو نوع طب کنار هم طب تلفیقی نام دارد.

این متخصص بیماریهای عفونی متذکر شد: درمان کرونا بر مبنای طب تلفیقی یعنی چیزی که پزشک تجویز می‌کند و لازم است کنار آن از یک تجویز با مزاج گرم و توصیه‌های غذایی یا گیاهی گرم استفاده شود؛ این امر باعث جلوگیری از درگیری ریه و کاهش آمار مرگ‌ومیر خواهد شد.

دکتر فصیحی دستجردی درباره موارد ضروری تغذیه‌ای برای پیشگیری و درمان کرونا یادآور شد: مصرف آب سیب، هویج، شلغم و استفاده از سبزی خوردن به‌جای ماست و سالاد بسیار مفید است و باعث افزایش سیستم ایمنی در بدن می‌شود همچنین انجام "بادکش" از موارد بسیار مفید برای بیماران بدحال، از بچه‌های کم‌سن تا افراد پیر است که "باعث افزایش سطح اکسیژن خون" بدون هیچ عارضه‌ای می‌شود؛ مبتلایان به کرونا هم می‌توانند به‌جای آب مقطر در دستگاه اکسیژن خود از "عرق نعنا و اسطوخودوس" که از نظر طب کلاسیک هر دوی اینها تقطیر هستند، استفاده کنند؛ با انجام این روشها میزان مرگ‌ومیر بسیار کم خواهد شد.

پایان/

۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷
کد خبر: 8154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =