خودروساز آمریکایی پشت دیوار برلین!

شرکت های خودروساز آلمانی به دلیل ترس از سپردن بازار خودروهای اروپا به شرکت آمریکایی تسلا، به تلاش های خود در زمینه تولید و عرضه خودروهای برقی سرعت می بخشند.

به گزارش تحریریه، همزمان که شرکت تسلا کارخانه خود را در برلین تکمیل می کند، مرسدس بنز و آئودی برای دفاع از سیطره خود در بازار خودروهای لوکس، به خودروهای برقی هم روی آورده اند و خودروی سبز را هم در میان پیشنهادات خود ارائه می دهند.

به عنوان نمونه خودروی پورشه از جمله ماشین های لوکسی است که مدل برقی برخی تولیدات خود را هم به فروش می رساند. یکی از این خودروهای پورشه تایکان (Porsche Taycan) است.

به نوشته روزنامه «نیویورک تایمز»، این امر نشانه توان فکری آلمانی ها در ساخت خودروهای برقی است و می تواند امیدواری ها را ایجاد کند که شرکت های بزرگ این کشور به منظور جلوگیری از تخریب بازار فروش و صادرات خود دست به کار شوند.

به طور قطع تشدید رقابت میان شرکت های بزرگ و با اصالت می تواند به بهبود فناوری ها کمک کند و در نهایت باعث افزایش رضایت مشتری و حذف انحصار می شود.

یک سال پس از آنکه پورشه مدل برقی تایکان را به بازار عرضه کرد اکنون بنز و آئودی خبر داده اندکه نخستین خودروی برقی لوکس خود را که با باتری کار می کنند به زودی عرضه خواهند کرد. این دو مدل خودرو تائید می کند آلمانی ها تلاش دارند تا هژمونی خود را که اکنون در معرض تهدید تسلا قرار دارد، حفظ نمایند.

خودروسازی آلمان اکنون در معرض تهدید «سیلیکون ولی» (دره سیلیکون یا همان نماد تکنولوژی های نوین در آمریکا) قرار گرفته است. البته شرکت تسلا هم در معرض خطر قرار دارد ارزش ۶۵۸ میلیارد دلاری این شرکت تنها در حالتی منطقی به نظر خواهد رسید که سرمایه گذاران باور کنند فناوری آن، شرکت های سنتی خودرو را کنار می زند.

پورشه تایکان یک خودروی لوکس برقی است که در کمتر از ۳ ثانیه سرعت آن به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می رسد. قیمت پایه تایکان ۱۰۰ هزار دلار است.

 برخی امید دارند تسلا مدل S بتواند رقیبی برای این خودرو باشد اما پورشه نشان داد که فعلا رقیبی ندارد زیرا در آزمایش ها تا ۱۰ بار هم توانست شتاب فوق العاده خود را به نمایش بگذارد. حتی این شرکت راهی را برای حفظ شتاب انفجاری تایکان در صورت کامل نبودن شارژ باتری پیدا کند.

مدیر پورشه اعلام کرد که هدف شرکتش از ساخت تایکان نشان دادن یک پورشه واقعی بوده است. از آنجاکه آلمان به عنوان زادگاه خودروی بنزینی در جهان شناخته می شود حال خودروسازان این کشور تلاش دارند کارآیی بالای خود را در زمینه خودروی برقی هم نشان دهند.

در ماه نوامبر گذشته ۱۱ مدل جدید خودرو در اروپای غربی ثبت شد که یک مورد آن برقی بود. این نکته امیدوارکننده ای بود. 

تسلا در سال ۲۰۰۳ تاسیس شد اما هنوز گرفتار مشکلاتی در زمینه کیفیت و تولید است. مشکل خودروی پورشه نیز میزان حفظ شارژ باتری و نبود سیستم خودران همچون تسلا است.  

گفته می شود شرکت آئودی فروش خودروی کیو۴ (Q۴) خود را برای سال ۲۰۲۲ برنامه ریزی کرده است. فعلا قیمت پایه ۴۹ هزار دلاری برای این خودر در نظر گرفته شده که این امر می تواند ویژگی رقابتی خوبی را برای این خودرو با همتایان بنزینی آن ایجاد کند.

مرسدس بنز هم قرار است در آینده مدل برقی خود با نام EQS را به بازار عرضه کند که قیمتی بالاتر از ۱۰۰ هزار دلار دارد.

به اعتقاد کارشناسان دیگر خودروسازان آلمانی نیز برای ورود به عرصه خودروهای سبز برنامه هایی را اعلام کرده اند. به طور قطع ورود شرکت هایی همچون فولکس واگن و بی.ام.دبلیو و غیره می تواند به روند پیشرفت فناوری خودروهای برقی و کاهش قیمت ها به نفع مشتری کمک شایانی را انجام دهد.

پایان/

۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
کد خبر: 8201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =