آیا آمریکا قیمت طلا را باز هم کاهش می دهد؟

تحلیلگرلان اعتقاد دارند بسته محرک مالی آمریکا موجب کاهش قیمت طلا شد و انتظار می رود کاهش جهانی ارزش طلا ادامه دار باشد.

به گزارش تحریریه، در حالی که سرمایه‌گذاران مشغول ارزیابی چشم‌انداز قیمت دلار و جدول زمانی تاثیرگذاری بسته محرک‌اقتصادی آمریکا بودند، قیمت طلا کاهش یافت و از پایین‌ترین سطح خود طی هفت هفته گذشته پایین‌تر رفت.

سهام اروپا و معاملات آتی ایالات متحده نیز تحت فشار قرار داشتند. بازار جهانی سهام پس از اندکی ایجاد امیدواری به دلیل بسته حمایتی ۱.۹ تریلیون دلاری ایالات متحده و تجارت به اصطلاح «رفلسیون» در تعطیلات طولانی کریسمس مجددا متزلزل شد.

«مارگارت یانگ» استراتژیست دیلی فارکس در این زمینه می‌گوید: شمش دوباره وارد دوره ضرردهی همچون دوره های قبل شد.

یانگ گفت: بعد از کاهش ارزش سهام ایالات متحده، بازار و سرمایه‌گذاران محتاط‌تر عمل می‌کنند. با بسته شدن بازارهای ایالات متحده به دلیل تعطیلات عمومی کریسمس کاهش نقدینگی می‌تواند نوسانات قیمت را تشدید کند.

در همین حال «جانت یلن» رئیس سابق فدرال رزرو چندی پیش در کنگره ضمن تاکید بر اینکه به نرخ ارز تعیین شده در بازار متعهد خواهد ماند، صراحتا اعلام کرد ایالات متحده به دنبال تضعیف دلار برای افزایش مزیت رقابت نیست.

ارزش دلار به امید اثربخشی واکسن های  کووید ۱۹ و تاثیر مثبت محرک‌های مالی به بهبود شرایط اقتصادی افزایش یافت، موضوعی که موجب شد تا ارزش شمش بیش از ۳ درصد در سال جاری افت کند. انتظارات تورمی از ماه مارس به طور مداوم افزایش یافته‌ و موجب شده تا ارزش اوراق بهادار روند صعودی به خود بگیرد هرچند این روند صعودی  برای جبران افت‌های اخیر بسیار کند است. با وجود این انتظارات اما برآوردها حاکی از آن است که از جذابیت طلا در این ماه کاسته شده است.

«مارکوس گاروی» تحلیلگر اقتصادی در این باره می‌گوید: ما انتظار داریم که ارزش اسمی طلا به سمتی حرکت کند که پس از سربه سر شدن با ارزش واقعی، همچنان در جهت مخالف پیش رفته و از ارزش واقعی نیز پایین‌تر برود.

پایان/

۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۱
کد خبر: 8362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =