کمیسیون تلفیق به مدل دولت برای افزایش حقوقها رای داد/نجومی بگیران ناکام ماندند

کمیسیون تلفیق در حالی به افزایش ۲۵ درصدی حقوق تمام کارمندان در سال آتی رای داده که الزاماتی برای محدود کردن دریافتی نجومی بگیران نیز لحاظ شده است.

به گزارش تحریریه، در لایحه بودجه 1400 که از سوی دولت به مجلس ارائه شد افزایش 25 درصدی حقوق به صورت ثابت برای تمامی کارمندان دولت لحاظ شده بود. این موضع با انتقاد کارشناسان و برخی نمایندگان مجلس نیز مواجه شد. این گروه از منتقدان تاکید داشتند که مدل افزایش درصد ثابت حقوق برای تمامی کارمندان دولت عادلانه نیست. به عنوان مثال احسان خاندوزی نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با ارائه یک مثال به این موضوع اشاره کرده بود. به گفته خاندوزی با افزایش 25 درصدی حقوق برای تمامی کارمندان فردی که 4 میلیون دریافتی دارد سال آینده یک میلیون افزایش حقوق دارد و فردی که 40 میلیون دریافتی دارد با افزایش 10 میلیون تومانی حقوق مواجه خواهد شد که این روش عادلانه نیست.

در نهایت  کمیسیون تلفیق در این خصوص رای گیری کرد و در کمال تعجب مدل پیشنهادی دولت یعنی افزایش 25 درصدی حقوق را تصویب کرد. بر اساس لایحه دولت 208 هزار میلیارد تومان برای جبران خدمات کارکنان دولت لحاظ شده است.

اما یکی از چالشهای بودجه 1400 موضوع نجومی بگیران است. چندی قبل عادل آذر رئیس سابق دیوان محاسبات کشور از حقوق‌های نجومی مدیران در سال آینده خبر داد و گفت: «بدون تردید در بودجه 1400 حقوق‌های حدود 60 میلیون تومان خواهیم داشت. این پرداختی قانونی است و بر اساس قانون پرداخت می‌شود.»

در نهایت این هشدارها در خصوص شکل گیری طیف جدیدی از نجومی بگیران در سال آتی نتیجه داد و حاجی دلیگانی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 با اشاره به مصوبات جلسه شب گذشته این کمیسیون گفت: اعضای کمیسیون مصوب کردند که سقف پرداختی حداکثری حقوق در دولت برای سال آینده 33 میلیون تومان باشد.

پایان/

۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱
کد خبر: 8377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
      0 0
      "و در کمال تعجب مدل پیشنهادی دولت یعنی افزایش 25 درصدی حقوق را تصویب کرد"!!!! چرا تعجب کردین ،از قدیم گفتند چاقو دسته خود را نمی برد.