فرار از لندن قیمت اجاره خانه را کاهش داد

بحران اقتصادی عمیق و بیکاری گسترده موجب شده است تا جمعیت لندن برای نخستین بار از سال ۱۹۸۸ کاهشی شود ضمن آنکه این موضوع بازار خانه ای اجاره ای را از رونق انداخته است.

به گزارش تحریریه، ویروس کرونا تاثیرات عمیقی را نه تنها بر عرصه های اقتصادی جهان برجای گذاشت بلکه موجب شد تا در بسیاری از زمینه های اجتماعی نیز انسان ها رویه خود را تغییر دهند. روزنامه «گاردین» در گزارشی  نوشت پیامدهای بیماری کووید ۱۹ افزایش تمایل به کار در منزل باعث شد تا بر میزان مهاجرت از لندن افزوده شود.

طبق این گزارش پیش بینی می شود جمعیت لندن در سال ۲۰۲۱ تا ۳۰۰ هزار نفر کاهش یابد. شرکت محاسباتی PWC در بررسی خود به این نتیجه دست یافت که پایتخت انگلیس از ۹ میلیون نفر به حدود ۸.۷ میلیون نفر کاهش می یابد زیرا عواقب بیماری و شیوع ویروس کرونا مردم را به ارزیابی دوباره در مکان زندگی سوق داده است.

اگرچه این نخستین افت جمعیت لندن از بیش از ۳۰ سال قبل است اما قفل شدن زندگی در یک شهر بزرگ و افزایش  رونق مشاغل خانگی مردم را به این فکر انداخته است.

از طرف دیگری برخی می گویند فرصت های شغلی در پایتخت کمتر شده و حتی از مهاجرت بین المللی به لندن هم کاسته شده است و نرخ کاهش جمعیت لندن حتی ممکن است کمتر از این میزان باشد. البته از زمان رای گیری سال ۲۰۱۶ برگزیت و جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا تعداد افراد بیشتری انگلیس را به مقصد اتحادیه اروپا ترک کرده اند.

از طرف دیگر این شرکت آماری عنوان داشت در سال ۲۰۲۱ این کشور شاهد افت شدید تعداد کودک خواهد بود به عبارت دیگر از نرخ زادو ولد در انگلیس کاسته می شود. به نوشته گاردین، این امر برای نخستین بار در یک قرن اخیر رخ می دهد.

در ماه آگوست سال ۲۰۲۰ نظرسنجی از سوی London Assembly در لندن انجام شد که در آن ۴.۵ درصد از ساکنان این شهر تاکید کردند قطعا در ۱۲ ماه آینده این شهر را ترک می کنند. بیکاری به شدت در انگلیس به ویژه در برخی محله های لندن گسترش یافته است به گونه ای که برخی آمارهای حکایت از آن دارد که انگلستان با عمیق ترین رکود در ۳۰۰ سال اخیر خود روبرو شده است.

البته این شهر در سال های پس از جنگ جهانی دوم هم شاهد کاهش جمعیت بود زیرا مردم احساس می کردند در شهرهای کوچک زندگی راحت و آرام تری دارند. در آن زمان جمعیت بیش از ۸.۵ میلیون نفری لندن در سال ۱۹۳۹ به حدود ۶.۸ میلیون نفر در دهه ۱۹۸۰ کاهش یافت. اما پس از این زمان رشد اقتصادی در لندن به تدریج باعث افزایش جمعیت آن شد.

جالبتر آنکه اکنون برخی رسانه ها حتی از کاهش ۷۰۰ هزار نفری جمعیت لندن خبر می دهند و همین امر موجب شده است که با خروج جمعیت قابل ملاحظه ای از لندن‌نشینان قیمت اجاره مسکن در این شهر هم کاهش یابد و بازار اجاره آن همچون قبل پررونق نباشد.

پایان/

۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
کد خبر: 8416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =