احیای مرغ آرین را باور کنیم یا مذاکره پنهان با انگلیسی ها در ترکیه؟

درحالیکه برخی مدعی تلاش برای احیای مرغ آرین شده اند، اما خبرها از مذاکرات با طرف انگلیسی در ترکیه حکایت دارد.

به گزارش تحریریه، بدعهدی شرکت انگلیسی که به سازمان اقتصادی کوثر مرغ نژاد راس می داد باعث شد تلاش های باارزشی برای احیای نژاد ایرانی شده آرین آغاز شود تا امنیت غذایی کشور با ابزار تحریم به مخاطره نیفتد.

علیرغم این تلاش های باارزش، خبرهای از مذاکره برخی متولیان احیای مرغ آرین با طرف انگلیسی در ترکیه برای ادامه خرید مرغ راس حکایت دارد که برخلاف منافع عالی  کشور و اسناد بالادستی نظام است.

مشخص نیست چرا چنین اغتشاشی در متولیان امر حاکم شده و به چه دلیل باید به طرف های انگلیسی که یک بار برای به زانو درآوردن کشور در موضوع امنیت غذایی دست به کار شده اند مجددا اعتماد شود.

کارشناسان معتقدند که طرف انگلیسی به دلیل وجود نژاد آرین که عملا تحریم را بی اثر کرده است به دنبال ادامه تجارت با ایران هستند و مشخص نیست که با مراجعه مجدد برای خرید نژاد راس؛ چه آینده ای در انتظار نژاد آرین است و در صورت از بین رفتن لاین آرین؛ با برتری یافتن طرف انگلیسی به دلیل انحصار در عرضه؛ چه بلایی بر سر امنیت غذایی کشور خواهد آمد.

پایان/

۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
کد خبر: 8435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی اصغر قاسم پور IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
      0 0
      اگه روی کلیه ی تخم مرغها از ساده و مارکدار، هم یه تاریخ تولید بزنن برای مصرف کننده خیلی خوبه، چون دیده میشه بعضی تخم مرغها بسیار تاریخ گذشته و کهنه هست که در مغازه ها به فروش می رسه یا تخم مرغهای تازه رو با کهنه ها رو قبلا" در یک شانه گذاشتن و عرضه می کنن و این سوء استفاده از حق مصرف کننده هست.