رکورد صادرات نفت ایران شکسته شد

پس از افزایش صادرات نفت ایران در سه‌ماهه چهارم سال 2019، در ماه ژانویه ۲۰۲۱ نیز روند صعودی خود را حفظ کرده و افزایش چشمگیر داشته است.

به گزارش تحریریه، پس از افزایش صادرات نفت ایران در سه‌ماهه چهارم سال 2019، در ماه ژانویه ۲۰۲۱ نیز روند صعودی خود را حفظ کرده و افزایش چشمگیر داشته است.

به نقل از رویترز، ارقام شرکت "اس‌وی‌بی اینترنشنال" و دو شرکت دیگر که میزان فروش نفت ایران را با ردیابی نفتکش‌ها تخمین می‌زنند، نشان می‌دهد که صادرات ایران در حال افزایش بوده و تخمین زده می شود که صادرات نفت خام ایران از 490 هزار بشکه در روز در ماه اکتبر به 710 هزار بشکه در روز در ماه دسامبر رسیده باشد و این‌که صادرات و تولید تاکنون در ماه ژانویه در حال افزایش بیشتر بوده است.

 سارا وکشوری از شرکت اس‌وی‌بی گفت: ایران و مشتریانش انتظار رویکردی آسان‌تر از سوی دولت بایدن را دارند. ایران در زمان حاضر با پیش‌بینی مذاکره با ایالات متحده، افزایش تولید و صادرات خود را آغاز کرده است.

شرکت پترو لجستیک مستقر در ژنو نیز اعلام کرد که صادرات نفت خام ایران برای اولین بار از آوریل 2019 پس از افزایش 100 هزار بشکه در روز در سه‌ماهه چهارم، صادرات بیش از 600 هزار بشکه در روز را در ماه جاری پشت‌سر گذاشت.

پایان/

۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۰
کد خبر: 8443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =