ایا بیت کوین، طلای دیجیتال ۵۰ هزار دلاری است؟

تحلیلگران بازارهای مالی اعتقاد دارند افزایش اقبال جهانی به ارزهای دیجیتال موجب شده است تا برای بیت کوین به عنوان طلای دیجیتال، پشت سر گذاشتن رکود ۵۰ هزار دلاری در آینده دور از دسترس نباشد.

به گزارش تحریریه، بیت کوین در بلندمدت برای رسیدن به ارزشی فراتر از ۵۰ هزار دلار حرکت می کند. شرکت های رمزنگاری اعتقاد دارند بیت کوین پس از سقوط نسبی کنونی قیمت ها در آینده نزدیک در حدود ۴۲ هزار دلار ثابت باقی خواهد ماند.

به نظر می رسد در بلندمدت رقابتی در ذخیره دارایی ها با بیت کوین و طلا وجود خواهد داشت به همین دلیل ارزش این ارز دیجیتال تقویت می شود. «ویجی ایا» رئیس بخش آسیا و اقیانوسیه بورس رمز ارز «لونو» در سنگاپور اعتقاد دارد برای بیت کوین در یک دوره های سه، ۵ و ۱۰ سالعه برنامه ریزی می شود و همین امر دسترسی به رکورد ۵۰ هزار دلار برای هر بیت کوین را ممکن ساخته است.

تارنمای شبکه خبری «بلومبرگ» در گزارشی نوشت  ارزش بیت کوین سال گذشته چهار برابر شد و اوایل ژانویه پیش سقوط تقریبا ۱۰ هزار دلاری از رکورد ۴۲ هزار دلاری هم عبور کرد.

به اعتقاد تحلیلگران، برای این رمز ارز ۴۲ هزار دلار یک دیوار مقاومتی به شمار خواهد رفت که گذشت از آن قیمت آن را به فراتر از ۵۰ هزار دلار می رساند. البته باید دید که افزایش علاقه به سرمایه گذاری بلندمدت  یا خرید سوداگرانه این ارز دیجیتال به چه سمتی حرکت می کند.  

«مت لانگ» از مدیران شرکت مالی مجازی «OSL» هم اعتقاد دارد در این شرایط بیت کوین محبوبیت بسیاری برای تجارت دارد. به صورت فزاینده ای در بازار پولی نوین دنیا، خرید بیت کوین به عنوان راه حلی در برابر تورم و به عنوان طلای دیجیتال شناخته می شود.

بلومبرگ در گزارش خود افزود به اعتقاد این کارشناس پیش بینی آینده بیت کوین تا حدودی چالش برانگیز است اما به احتمال زیاد در بلندمدت ارزش آن افزایش می یابد زیرا به طور متوسط خانواده ها ۰.۵ تا ۱ درصد سرمایه های خود را به صورت این ارز دیجیتال سرمایه گذاری و پس انداز می کنند.

اکنون ارزش هر بیت کوین با افزایشی اندک نسبت به هفته قبل به بالاتر از ۳۳۵۰۰ دلار آمریکا رسیده است.

پایان/

۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
کد خبر: 8476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =