موشک‌های متحد ایران به بندر ایلات اسرائیل خواهند رسید

«عبدالباری عطوان» معتقد است؛ تهدید ایران، حزب‌الله و انصارالله از سوی مقام‌های اسرائیل جنگ روانی است و اسرائیلی‌ها پس از شکست سامانه‌های گنبد آهنین و پاتریوت در رهگیری موشک‌ها در سرزمین های اشغال شده و عربستان از حمله موشکی انصارالله یمن به بندر ایلات واهمه دارند.

به گزارش تحریریه، عبدالباری عطوان تحلیلگر سرشناس جهان عرب و سردبیر روزنامه الکترونیکی «رای الیوم» طی اظهاراتی در «یوتیوب» گفت، تحولات مهمی در روزهای آغازین ریاست جمهوری «جوبایدن» در حال رقم خوردن است. او توافق‌های تسلیحاتی آمریکا با عربستان و امارات به ویژه قرار داد فروش جنگنده‌های اف ۳۵ را به حالت تعلیق در آورده است. همچنین دولت جدید آمریکا به رسمیت شناختن مالکیت مغرب بر صحرای غربی را به تعلیق در آورده است. یعنی همه کشورهایی که عادی‌سازی روابط با اسرائیل را در پیش گرفته بودند با شکست روبرو شده‌اند و آمریکا حمایت خود را از این روند کاهش می‌دهد. اکنون نوبت اسرائیل است که از کشورهای عربی باج‌خواهی کند و آنها را بدوشد.

موضوع دیگری که در این زمینه مهم است اظهارات شگفت‌آور «اوی کوخاوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی است. او ادعا کرد که «ما طرح‌هایی را برای هدف قرار دادن تاسیسات هسته‌ای ایران آماده می‌کنیم». او به بایدن و دولتش درباره بازگشت به توافق هسته‌ای هشدار داده است. وی لبنانی‌ها را در جنوب این کشور و فلسطینی‌ها را در نوار غزه تهدید کرد که خانه‌های شما ویران خواهد شد.

  همه طرح‌های نتانیاهو و رژیم اسرائیل در دوره دولت جدید آمریکا نابود شده است. روابط اسرائیل با دولت آمریکا در دوره بایدن مانند دوران ترامپ قوی نخواهد بود و این یک موضوع اساسی است.

مقامات ایران درست گفته‌اند که اظهارات مقامات اسرائیل در راستای جنگ روانی است. اسرائیل اکنون در شرایط بسیار دشواری به سر می‌برد. این رژیم از هر سو در محاصره موشک‌ها قرار گرفته است و این موضوع اجازه نخواهد داد به ماجراجویی علیه ایران دست بزند. اسرائیل همواره تهدید می‌کند و جرات دست زدن به کاری را ندارد و در هراس به سر می‌برد. جنگ روانی اسرائیل دیگر بر ایرانی‌ها، عراقی‌ها، فلسطینی‌ها و لبنانی‌ها پوشیده نیست.

سردار «ابوالفضل شکارچی» سخنگوی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در واکنش به اظهارات تهدیدآمیز مقامات ارتش رژیم اسرائیل علیه ایران گفت: ما ترسی نداریم. اگر کوچک‌ترین خطایی از رژیم صهیونیستی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران سرزند با توانمندی‌های خود در کمترین زمان ممکن حیفا و تل‌آویو را با خاک یکسان خواهیم کرد.

عطوان افزود: جنگنده‌های اسرائیلی که با هدف حمله به تاسیسات ایرانی به پرواز در آیند پس از واکنش موشک‌های ایرانی دیگر پایگاهی برای فرود آمدن نخواهند داشت. موشک‌های ایرانی در میدان عمل قدرت و کارامدی خود را به اثبات رسانده‌اند. استقرار گنبد آهنین اسرائیل در پایگاه‌های آمریکا در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نشان دهنده ترس آمریکا از موشک‌های ایرانی است. سامانه‌های پاتریوت در رهگیری موشک‌های ایرانی ناکام مانده‌اند. گنبد آهنین هیچ سودی نخواهد داشت. درست است که سامانه پاتریوت پیشرفته است و آمریکا پس از حمله یمنی ها به تاسیسات نفتی عربستان برای مدرن‌سازی آن تلاش کرده است اما بازهم در رهگیری حمله‌ موشک‌های ایرانی  شکست خورده است.

گنبد آهنین هم در رهگیری موشک‌هایی که از جنوب لبنان و غزه به سوی سرزمین های اشغالی شلیک شدند با شکست روبرو شد. گنبد آهنین با این شکست‌ها نمی‌تواند در عربستان و امارات موفق عمل کند. به دلیل این که آمریکا قرار دادهای تسلیحاتی خود را با این کشورهای عربی تعلیق خواهد کرد این کشورها در حال خرید تسلیحات از اسرائیل هستند و این هم سودی نخواهد داشت.

این کارشناس جهان عرب عنوان داشت نکته دیگر این است که آمریکا می گوید اگر ایران به توافق هسته‌ای برگردد ما هم بر می‌گردیم. این آمریکا بود که از توافق هسته‌ای عقب‌نشینی کرد و باید به این توافق پایبند باشد نه ایران. آمریکا دوباره می گوید که اسرائیل باید در مذاکرات نقش داشته باشد و ایران باید از همپیمان خود در یمن و لبنان چشم‌پوشی کند و به غنی‌سازی اورانیوم پایان دهد. تصمیم ترامپ برای قرار دادن انصارالله یمن در فهرست تروریسم به دلیل ترس از یمن بود زیرا یمن ترسناک ظاهر شده است.

موشک‌هایی که از یمن شلیک شده و به الینبوع، ریاض، ابقیق در عربستان رسیده‌اند به بندر ایلات اسرائیل هم خواهند رسید و آمریکا و اسرائیل نمی‌دانند در برابر این موشک‌ها چه کار کنند. آنها از ایران، یمن، جریان حماس در غزه و حزب‌الله در لبنان می ترسند. سید «حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله گفته است حزب‌الله ۱۵۰ هزار موشک نقطه زن در اختیار دارد و  همه اهداف اسرائیلی در تیررس موشک‌های حزب‌الله هستند.

پایان/

۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸
کد خبر: 8484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =