رهبر انقلاب تکلیف بازگشت به برجام را روشن کرد

رهر انقلاب در دیدار فرماندهای نیروی هوایی و پدافند کشور به وضعیت برزخی ایجاد شده درباره برجام پایان داده و آینده آنرا مشخص کردند.

به گزارش تحریریه، در سالروز بیعت تاریخی همافران با امام خمینی(ره) در ۱۹ بهمن ۱۳۵۷، جمعی از فرماندهان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

ایشان در این دیدار به صراحت به بگومگوها درباره برجام و آینده احیای آن پایان داده و به صراحت اعلام کردند که:

درباره قضیه‌ی تحریم‌ها اولا در جمهوری اسلامی کسی گوشش بدهکار مهمل‌گویان بدون استحقاق -چه در اروپا چه در آمریکا- نیست.

ثانیا اگر بخواهیم منطقی صحبت کنیم آمریکا و سه‌کشور اروپایی که همه تعهدات برجام را زیرپا گذاشته‌اند حق ندارند شرط و شروط بگذارند. آنها به هیچکدام از تعهدات برجامی‌شان عمل نکرده‌اند.

آن طرفی که حق دارد شرط معین کند، ایران است. چون جمهوری اسلامی به همه تعهدات عمل کرد. ما حق داریم برای ادامه برجام شرط بگذاریم و این شرط را گذاشتیم و گفتیم و هیچ‌کس هم از آن عدول نخواهد کرد.

اگر می‌خواهند ایران به تعهدات برجامی برگردد آمریکا بایستی تحریم‌ها را کلا در عمل لغو کند و ما بعد راستی‌آزمایی کنیم و ببینیم که درست تحریم‌ها لغو شده، آن‌وقت به تعهدات برجامی برمی‌گردیم.

این سیاست قطعی جمهوری اسلامی است و مورد اتفاق مسئولان کشور هم هست و از این سیاست برنخواهیم گشت.

با سخنان اخیر رهبر انقلاب به وضعیت برزخی ایجاد شده به وسیله کابینه جو بایدن پایان داده شد و مشخص گردید که ایران ابتدا باید راستی آزمایی کند که ایا تحریم ها لغو شده است یا خیر؟ تا درباره آینده برجام تصمیم گیری کند.

پایان/

۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
کد خبر: 8574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =