در اقدامی بی سابقه، کارخانه معروف خودروهای خود را ارزان کرد

کارخانه معروف کرمان موتور پس از گزارش های کارشناسی تحریریه، خودروهای خود را ارزان کرد.

به گزارش تحریریه، شرکت کرمان موتور پس از کاهش قیمت کراس اوور جک S۳ کاهش ٩۱ میلیون تومانی جک S۵ را هم به دلیل عدم استقبال مردم در دستور کار قرار داد.

میز بازار تحریریه از دو ماه گذشته با رصد بازار خودرو از وضعیت قیمتگذاری توسط شرکت هایی مانند کرمان موتور و مدیران خودرو انتقاد کرده و قیمت های آنها را غیرمنطقی دانسته بود. قیمت برخی خودروهای اعلامی این شرکت ها بیش از 40 هزار دلار(با دلار بیش از 23 هزار تومان و نه نرخ های کمتر در هفته های اینده) محاسبه شده است که فاصله بسیار زیادی با قیمت ها آنها در بازار چین دارد.

ضمن اینکه این خودروها به صورت قطعات وارد کشور می شوند که شامل تعرفه های بالا نشده و نمی توان بهانه دیوار رفیع و بیش از 100 درصدی تعرفه بر واردات خودرو را بهانه قیمتگذاری های عجیب کرد.

و حالا پس از کاهش قیمت انواع خودرو در بازار و با شدت بیشتر کاهش قیمت محصولات کرمان موتور به زیر قیمت کارخانه، این شرکت دعوتنامه جک S۵ با موعد تحویل بهمن و اسفند را با کاهش قیمت ٩۱ میلیون تومانی به قیمت ۶۲٩ میلیون تومان صادر کرده است.

انصراف حواله داران باعث شده است تا کرمان موتور مجبور به کاهش قیمتها شود و انتظار می رود سایر خودروسازان نیز از این رویه پیروی کنند.

به تازگی علیرضا رزم حسینی وزیر صمت از لزوم رقابتی شدن بازار خودرو سخن گفت که تایید نظر کارشناسان مبنی بر لزوم آزادسازی واردات خودرو و کاهش تعرفه ها برای حل این معضل 40 ساله است که با صدها هزار میلیارد تومان حمایت دولتی هنوز به تولید سمند و تیبا مشغل است.

پایان/

۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
کد خبر: 8590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =