راهنمای سرمایه‌گذاران در زمینه ارزهای رمزپایه

ارزهای رمزپایه اخیرا با رشد فوق العاده قیمتی همراه بودند؛ کارشناسان قابلیت خصوصی بودن در کنار کاهش بی اعتمادی جهانی به رمز ارزها و نوسانات کم آنها، رونق استفاده عمومی و افزایش اعتبار آنها به عنوان واکنشی در برابر تورم و سقوط اقتصادی را دلایلی مهم بر آینده روشن ارزهای درجیتال ارزیابی می کنند.

به گزارش تحریریه، پول الکترونیکی، سکه‌های دیجیتال یا همان ارزهای رمزپایه گاهی اوقات به عنوان طلای دیجیتال شناخته می‌شود. ارزهای رمزپایه قطعا به تدریج به یکی از موضوعات مورد بحث سرمایه‌گذاران تبدیل می‌شوند.

هنوز در مورد اینکه این ارزها دقیقا چیست و چگونه می‌توان از این طریق کسب درآمد کرد، سردرگمی‌های زیادی وجود دارد.

ارزهای رمزپایه برای چه مواردی مورد استفاده قرار می‌گیرند؟

ارزهای رمزپایه نوعی ارز مشابه یورو یا دلار آمریکا است اما به صورت دیجیتالی ایجاد و مورد استفاده قرار می‌گیرند. از این ارزها می‌توان برای خرید از خرده فروشی‌ها، وب سایت‌ها و شرکت‌های تجاری که ارزهای رمزنگاری شده را قبول می‌کنند، استفاده کرد.

کمک مالی به امور خیریه، خرید ماشین تسلا، سرمایه‌گذاری گسترده، خرید و فروش آثار هنری، رزرو اتاق هتل و حتی خرید بلیط برای بازی تیم بسکتبال «ساکرامنتو کینگز» چند نمونه از روش‌هایی است که می‌توان در آن از ارزهای رمزپایه استفاده کرد. البته اینها تنها چند مورد از محبوب‌ترین راه‌های استفاده از ارزهای دیجیتال در میان انبوهی از راهکارها بود.

چرا باید در ارزهای رمزپایه سرمایه‌گذاری کرد؟

دلایل بی‌شماری برای سرمایه‌گذاری در ارزهای رمزپایه وجود دارد. مهم‌ترین دلیل این است که نوسانات ارزهای رمزپایه در حال کاهش است. البته این بدان معنا نیست که ارزهای رمزپایه حساس به نوسان نیستند. با این حال، آنها دیگر هیچ‌گاه به اندازه سال ۲۰۱۱ بی‌ثبات نیستند.

ارزهای رمزپایه هنوز نسبتا جدید هستند و این یعنی هنوز فضای زیادی برای رشد آنها وجود دارد. یکی دیگر از مزایای داشتن ارزهای رمزپایه این است که آنها می‌توانند به عنوان مانعی در برابر تورم یا حتی سقوط اقتصادی عمل کنند. برخی معتقدند که ارزهای رمزپایه بهتر از روش سنتی داشتن طلا است. هرچه بیشتر دنیا به سمت استفاده از فناوری‌های دیجیتال حرکت کند، به احتمال زیاد استفاده از ارزهای رمزنگاری شده نیز به مرور زمان به یک قاعده تبدیل می شوند. و این فناوری تکامل می‌یابد.

معایب ارزهای رمزپایه چیست؟

ارزهای رمزپایه قطعا خالی از اشکال نیستند. اگرچه شما فرصتی برای دریافت سودهای قابل توجه دارید اما از دست دادن این سودها در کسری از زمان نیز به همین آسانی است. اصلی‌ترین مشکلی که مردم با ارزهای رمزپایه دارند این است که هیچ ارزش ذاتی ندارند. مردم احساس می‌کنند، این ارزها از نظر فنی «بی‌ارزش» هستند. علاوه بر اینکه این ارز به هیچ چیز متصل نیست، نوسانات (نوسانات) خطرناکی نیز در این نوع دارایی وجود دارد. افزون بر آن، ترس از هک شدن حساب نیز وجود دارد. خطر هک شدن حساب رمزنگاری شما بسته به اینکه از کدام ارز یا صرافی استفاده می کنید متفاوت است. اما مطمئنا امکان‌پذیر است.

مزایای خرید ارزهای رمزپایه

اگرچه برخی معایب در خرید ارزهای رمزپایه وجود دارد اما این معایب در بسیاری از سناریوها سودمند است. گرچه این نوسان می‌تواند تاثیر منفی داشته‌باشد اما از طرفی می‌تواند به نفع شما باشد. به عنوان مثال، شما می‌توانید ارز رمزنگاری را به قیمت ۳۰ دلار خریداری کنید و در کمتر از ۲۴ ساعت به ۶۰ دلار افزایش یابد و سرمایه‌گذاری شما را دو برابر کند. بنابراین نوسان می‌تواند دو جنبه مفید و مضر داشته‌باشد. ارزهای رمزپایه از این نظر تفاوتی با خرید سهام ندارند.

دلیل بزرگی که مردم ارزهای رمزپایه را دوست دارند این است که راهی برای خصوصی نگه داشتن بخش خاصی از امور مالی شما هستند. اکثر ارزهای رمزپایه توسط دولت یا بانک فدرال تنظیم نمی‌شوند. با استفاده از ارزهای رمزنگاری شده، کاربران نگران نخواهند بود که فدرال ریزرو ارزش آنها را دستکاری کند.

مزیت عمده دیگر ارزهای رمزپایه این است که معاملات فوری انجام می‌شوند. پس از انجام معامله، حساب ارز رمزنگاری شده شما منعکس کننده معامله‌ای است که اخیرا انجام شده است. در مقابل، چندین روز طول می‌کشد تا معاملات شما در حساب بانکی یا اعتباری شما نشان داده شود.

نحوه خرید ارز رمزنگاری شده

خرید ارزهای رمزپایه کار سختی نیست. در حال حاضر ، محبوب‌ترین صرافی ارز دیجیتال «کوین بیس» است.  کوین بیس به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا بیت کوین، اتریوم و لایت کوین را خریداری کنند. در آینده ممکن است ارزهای دیجیتال امیدوار کننده‌تری اضافه شود.

نمودارهای ارزهای رمزنگاری شده

در زیر چهار ارز رمزنگاری شده برتر و نمودارهای مربوط به آنها وجود دارد که پیشرفت آنها را از ابتدای تاسیس تا ۱۵ می ۲۰۱۷ نشان می‌دهد. ممکن است متوجه شوید که اخیرا همه آنها روند صعودی تندی را شروع کرده‌اند و در برخی مواقع با افت همراه بود. اندکی افت یک فرصت عالی برای خرید است.

مشاهده نمودارهای فوق همچنین به شما کمک می کند تا میزان بی ثباتی (یا ثبات) ارز را درک کنید. این بدان معنا نیست که عملکرد گذشته شاخصی درباره عملکرد آینده این ارزها است اما به شما کمک می‌کند تا درک بهتری از فرصت‌های سرمایه گذاری داشته‌باشید.

پایان/

۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۰
کد خبر: 8628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی مرادی IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
      0 0
      سلام . مطالبتان بسیار اموزنده و راهگشا است.