استقبال سرد آمریکایی ها از واکسن کرونا!

رسانه های آمریکایی اعلام کردند تنها ۰.۵ درصد از شرکت‌های آمریکایی واکسیناسیون را برای همه کارکنان اجباری می‌کنند. از سوی دیگر بسیاری از شرکت ها به دلیل بی تمایلی کارکنانشان، ارائه مشوق های مالی و مرخصی را در ازای انجام واکسیناسیون پیش بینی کرده اند.

به گزارش تحریریه، برخلاف هیاهویی که برخی چهره ها یا سلیبریتی های داخلی در چند هفته اخیر در مورد واکسن کورونا ایجاد کرده اند اکنن به تدرج مشخص می شود که جنجال مقایسه ای که این افراد بی اطلاع از کشورهای غربی و ایرانی به راه انداخته بودند کاملا غلط و حتی در برخی مواقع گمراه کننده بوده است. تارنمای «مارکت واچ» در گزارشی از وضعیت واکسیناسیون در آمریکا آورده است: کارفرمایان در ایالات‌متحده ممکن است اجازه دهند که کارکنانشان واکسن COVID-19 را تزریق کنند  اما یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که بیشتر آنها هنوز این اقدام را اجباری نمی‌دانند.

طبق این بررسی، تنها ۰.۵ درصد از شرکت‌ها در حال حاضر واکسینه کردن همه کارکنان را اجباری می‌کنند و فقط ۶ درصد از آن‌ها برنامه دارند تا زمانی که واکسن به آسانی در دسترس قرار گرفته و یا کاملا توسط اداره غذا و داروی آمریکا تایید و آماده شود، واکسن را به همه کارکنان تزریق کنند. مدیران مجموعه، کارشناسان و وکلای داخلی  منابع انسانی و وکلای داخلی پس از تایید و تضمین نهایی واکسن، واکسینه خواهند شد.  

سه درصد دیگر اظهار داشتند که قصد دارند واکسیناسیون را فقط برای برخی از کارکنان که در تماس مستقیم با مشتری هستند، اجباری کنند.

اما به طور کلی، شرکت‌ها یا با دستورالعمل واکسیناسیون مخالفت کردند و یا گفتند که هنوز تصمیم قاطعی در این باره نگرفته‌اند. 48 درصد از شرکت‌ها تاکید کرده‌اند که به واکسیناسیون کارمندان احتیاجی ندارند و 43 درصد گفتند که مطمئن نیستند و هنوز در حال بررسی این موضوع هستند.

«باری هارتشتاین» که رهبری کارگروه واکسیناسیون کووید 19 و همچنین تجزیه و تحلیل این نظرسنجی را بر عهده دارد، به «مارکت واچ» گفت: به نظر می‌رسد در زمینه یک اتفاق نظر کلی وجود دارد.

در این نظرسنجی از کارفرمایان پرسیده شد که برای تشویق پرسنل و انجام تزریق در راستای دستیابی به مصونیت دسته‌جمعی چه اقداماتی را انجام خواهند داد؟

اکثریت 87 درصد گفتند که اطلاعاتی راجع به مزایای واکسیناسیون و نحوه گرفتن تزریق را به کارمندان ارائه می‌دهند. 37 درصد گفتند که برای سهولت استفاده، واکسن را در مراکز خود ارائه می‌دهند و 33 درصد گفتند که برای مواردی مانند دریافت واکسن یا بهبودی از هرگونه عوارض جانبی، مرخصی استحقاقی ارائه می‌کنند.

فقط 12درصد اعلام کردند که قصد دارند کارمندان غیر واکسینه شده را از انجام برخی فعالیت‌ها مانند مسافرت یا تعامل با همکاران و مشتریان منع کنند. 11درصد نیز اظهار داشتند که به کارگران واکسینه شده پاداش نقدی می‌دهند. 6 درصد نیز گفتند که قصد تشویق واکسیناسیون کارمندان را ندارند.

شرکت‌هایی از جمله «فیس بوک» و «دیسکاور فایننشال سرویس» در ماه دسامبر به «وال استریت ژورنال» اعلام کردند که قصد دارند کارگران را به انجام واکسیناسیون ترغیب کنند اما آنان را  اجبار نخواهند کرد.

سایر کارفرمایان به این روزنامه گفته بودند که آنها قصد دارند کارکنان را با ارائه امتیازات مالی به واکسیناسیون تشویق کنند و یا دسترسی کارمندان واکسینه نشده را به برخی از فعالیت ها محدود کنند.

پایان/

۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶
کد خبر: 8630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =