نماینده از همه جا بی خبر مجلس باعث حیرت رسانه ها شد

روح الله ایزدخواه نماینده مردم تهران در اظهاراتی که نشان دهنده بی اطلاعی وی از فرآیندهای تصمیم گیری است، باعث حیرت رسانه ها شد.

به گزارش تحریریه، روح اله ایزدخواه نماینده مردم تهران در سخنانی متناقض و مبهم که نشان از بی خبری وی از شیوه سیاستگذاری جریان اصلی اقتصادی کشور؛ حزب کارگزاران سازندگی و عضو برجسته آن عبدالناصر همتی به عنوان رئیس بانک مرکزی است؛ و ارتباط آن به نهادهای بین المللی دارد، با اشاره به تبعات گران کردن ارز کالاهای اساسی، اعلام کرده است، اقداماتی از جنس آزادسازی قیمت ها، قطع یارانه ها، کاهش هزینه‌های دولت، افزایش نرخ سوخت و فروش اموال دولتی در نسخه شوک درمانی از سوی صندوق بین المللی پول IMF ارائه شده است.

وی سپس گفت: اصلاحات ساختاری مقدم بر اصلاحات پولی و مالی است و تا بانک‌های خصوصی سرکش را کنترل نکنید افزایش یارانه مردم تنها باعث فقر آن‌ها می‌شود. همین جا باید از بانک مرکزی بپرسم که ماجرای اختصاص اتاق به نماینده صندوق بین المللی پول چیست و باید در این خصوص به مجلس توضیح داده شود.

این نماینده محترم مجلس نمی داند که سیاست هایی مانند ایجاد بانکهای خصوصی که مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس ششم با دور زدن رسمی شو ای نگهبان و قانون اساسی ایجاد کردند کاملا مورد حمایت صندوق بین المللی پول است.

ایشان اطلاع ندارد که اجرای سیاست های کلی اصل 44 که مورد حمایت همه بخش های نظام بوده مورد تایید صندوق بین المللی پول است و همچنین نمی داند که نرخ بهره بالا در اقتصادی به اسم مبارزه با تورم هم سیاست مورد حمایت IMF است. اگرچه سری های زمانی نشان می دهد که افزایش نرخ بهره باعث کاهش تورم نشده و حتی با یک وقفه زمانی باعث تشدید تورم شده است.

روح الله ایزدخواه اطلاع ندارد که بانک مرکزی ارتباط ارگانیک با صندوق بین المللی پول داشته و باید به سیاق 42 سال گذشته به این نهاد ذیل خزانه داری آمریکا گزارش کار بدهد و داشتن اتاق کار نماینده صندوق در بانک مرکزی یک امر طبیعی است.

جالب اینکه ایزدخواه از حذف دلار 4200 تومانی به اسم ارز کالاهای اساسی انتقاد و آنرا به دشمن نسبت می دهد، درحالیکه دولت به شدت موافق ادامه تخصیص ارز 4200 تومانی است و این نمایندگان اقتصاددان و اصولگرای مجلس یازدهم هستند که می خواهند این رانت ارزی را حذف کنند، اما لابی های منتفعین از این رانت صدها هزار میلیارد تومانی با جوسازی سنگین می خواهند در بودجه سال 1400 هم آنرا قانونی کنند.

صادق خلیلیان اقتصاددان و وزیر اسبق جهاد کشاورزی در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم با آمار مستدل نشان داد که وجود رانت ارزی دلار 4200 تومانی دلیل اصلی نوسانات شدید ارزی و افزایش بی منطق قیمت دلار در بازار است که کالای مورد علاقه سیاسیون یعنی مرغ که آنرا مترادف کل اقتصاد و امنیت کشور در نظر گرفته اند! هم با قیمت دلار آزاد و معادل یک کیلو مرغ یک دلار محاسبه شده و به دست مصرف کننده می رسد.

پایان/

۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
کد خبر: 8645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 18
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناشنا IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
      25 3
      90 درصد مدیرای ما همینطوری هستند. فقط از اینکه فکر می کنن مردمم نمی فهمند و نمیدانند باید متاسف بود.
      • IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
        0 0
        متاصفانه خيلي از مردم ما هم نميفهمند هم نميدانند اگه اينطوري نبود امثال اين مديران در اين سال در راس كار نبودن و وضع اقتصادي معيشتي و اب هوا شهر سازي ما اينگونه نبود ايران ما در حال نابودي هستش و انگار هيچ دلسوزي نداره
    • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
      24 4
      برای ایران خون بایدگریست عنابستانی وایزدخواه وعزیزی وپورمختار را میکنند داخل مجلس یکی مثل حداد ولاریجانی وقالیباف هم میشوند رئیس قوه مقننه
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
      14 2
      مرد باید بصیرت داشته باشند و با شناخت انتخاب درست کنند که این نتیجه اش نباشه
      • IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
        6 0
        اولا مشارکت مردم رو در دوره قبل دیدیم که در حدود 22 درصد واجدین رای دهنده بودند، ثانیا شورای نگهبان از قبل انتخابهاشو انجام داده بود
    • IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
      10 0
      این نماینده دوره قبل تو شهر خودش 5 هزار رای نیاورد
    • IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
      7 0
      تا مرد سخن نگفته باشد عیب و هنرش (اگر داشته باشد) نهفته باشد
    • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
      8 1
      نماینده ای که بر اساس تصمیمات حزبی با رای حداقلی انتخاب شود ، این است نتیجه اش. هنوز شب دراز است و قلندر بیدار
    • نقی IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
      4 0
      آفرین به نویسنده و تحریریه، خیلی خوب و روشن توضیح داده . من بار اولم مقالات شما را می بینم.موفق باشید
    • IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
      6 0
      کل مجلس و نمایندها همینطور هستند آنها آمده اند کسانی که در ستاد انتخابات بودن به نوای برسانند فقط از آقای رئیسی میخایم چوب لای چرخ این دلسوزان مردم و کشور نذاره و بگذارد این بنده خدایان به کارشان برسند
    • Masood IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
      5 2
      صادق خلیلیان بفرماینددر۴ سال وزارت و۴سال معاون جهادچه کردندباکشاورزان!؟
      • IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
        1 0
        ... چه ربطی به شقیقه داره اصلا متن خبرو خوندی یا مثل رای دادنتون به این ایزادخواه گله ای فقط میاین نظر میدین
    • IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
      3 0
      از این ... تو مجلس زیاده ،تعجب نکنید
    • IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
      3 0
      آزادسازی قیمت ها، قطع یارانه ها، کاهش هزینه‌های دولت، افزایش نرخ سوخت و فروش اموال دولتی.درکدام از این موارد خیر مردم در نظر گرفته شده است واقعا شرم بر مسولانی که فقر مردم را نمیبینند وروز به روز فشار را بر محرومان بیشتر میکنند واقعا نصف مردان ایران از شرمندگی خانواده به مرگ راضی شده اند این چه بلاییه نمایندگانی که با مذاکره وصلح با دنیا مخالفند انصاف ندارند واقعا مردم را له کرده اید از مردم نه از خدا بترسید لعنت به این هسته ایم عمر ما با این مسخره بازی تمام شد
    • IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
      2 1
      وقتی در انتخابات ریاست جمهوری دوره دوم روحانی انقدر تقلب کردند.خوب نمایندگان این دوره ام یاد گرفتند
    • IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
      0 0
      نماینده فرمایشی همینه نبایستی ازاین افرادبیشترازاین انتظارداشت تابوده وبوده اینهاهمیشه یک قرن ازدنیاعقب هستند
    • IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
      2 0
      ما مردم توی این مملکت مشکلاتی داریم که اکثر آن را بدست خودمان رقم زدیم . مردم اگه بفهمند و به هر بی شرم وشعوری رای ندهند که سرنوشت ملتی دست آنان به فلاکت برسد مانند هشت سال اخیر ، می توانستیم ادعا کنیم ملت با فرهنگ وهنری هستیم. اما الان عده ای دزدیم که در کمال آرامش از مسئول ومدیر ورئیس ووکیل ودکتر وعالم وبی علم در کنارهم روزگار را می گذرانیم نه اینکه زندگی میکنیم.اینهم از چهل دو سال گذشت انقلاب ودروغین بودن ارزشهای آن که تحقق نیافت. چرا ؟ چون در تفکر از صدر تا ذیل این کشور منافع شخصی وخانوادگی ارزشی والاتر از منافع ملی ومیهنی دارد.وحرام گواراتر است از حلال. واین ملت وکشور را خدا هم کمکش نخواهد کرد به وعده خودش اگر گوش شنوا باشد.
    • IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
      0 0
      این مجلس بدویه انشاالله ایران را به دوران پارینه سنگی برمی گردونه ( فقط یک جلسه که به درد مردم بخره ، نه خودشون بگین)