چرا روند ریزشی بیت کوین متوقف شد؟

بعد از سقوط بزرگ بیت کوین، بازوی سرمایه گذاری توییتر با خرید گسترده اقدام به حمایت از این رمز ارز مشهور کرد.

به گزارش تحریریه، اندکی پس از اعلام حمایت جک دورسی- مدیرعامل توییتر از بازار ارزهای دیجیتالی- گروه مالی اسکویر که بازوی سرمایه گذاری شرکت دورسی محسوب می شود ۱۷۰ میلیون دلار دیگر به دارایی های خود در بازار ارزهای دیجیتالی افزوده است. اسکویر در سرمایه گذاری جدید خود ۳۳۱۸ عدد بیتکوین خرید تا دارایی های خود در بازار ارزهای دیجیتالی را به پنج درصد کل وجوه نقدشونده تبدیل کند.  

اما هشدارها نسبت به وجود حباب در بازار ارزهای دیجیتالی کماکان به قوت خود باقی مانده است. بیل گیتس- بنیان گذار گروه مایکروسافت- که پیشتر گفته بود نه بیتکوین دارد و نه راجع به آن اظهار نظر می کند، به سرمایه گذاران هشدار داده است که اگر ثروتشان کمتر از ایلان ماسک است باید نسبت به ریسک های سرمایه گذاری در بازار بیتکوین بسیار هوشیار باشند. ایلان ماسک هنوز به این کنایه بیل گیتس پاسخی نداده اما خود وی چند وقت پیش گفته بود از نظر وی قیمت بیتکوین و اتریوم بیشتر از چیزی است که باید باشد.

گفتنی  است، مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱۴۱۰ میلیارد دلار برآورد می شود که این رقم نسبت به روز قبل ۱۰.۶۷ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۶۹ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیتکوین و ۱۳ درصد در اختیار اتریوم است.  بیت کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله گران بر بستر بلاک چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.

پایان/

۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵
کد خبر: 8763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =