دستور خرید 5000 میلیارد تومان سهام تا پایان اسفند به صندوقهای درامد ثابت

با بخشنامه جدید سازمان بورس بار دیگر امیدها برای رشد بازار سهام جدی شد.

به گزارش تحریریه، با بخشنامه روز گذشته سازمان بورس بلاخره شاخص کل بعد از مدتها نوسان در دامنه منفی اندکی مثبت شد. در بخشنامه دیروز سازمان بورس به دو نکته اساسی اشاره شد بود اول اینکه صندوقهای درامد ثابت مکلف شده اند تا پایان اسفند ماه نسبت به خرید سهام به میزان تعیین شده(یعنی حداقل 15 و حداکثر 25 درصد کل دارایی) اقدام کنند. تکته دوم هم منع خرید بلوکی سهام بود که هر دو مورد برای بازار سهام مثبت ارزیابی می‌شوند.

گفتنی است، چندی قبل در مرداد ماه سازمان بورس و اوراق بهادار در راستای حمایت از سهامداران نصاب سقف سرمایه‌­گذاری صندوق‌های سرمایه­‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت در سهام، حق تقدم سهام و قرارداد اختیار معامله سهام پذیرفته شده در بورس تهران یا فرابورس ایران، گواهی سپرده کالایی پذیرفته شده نزد یکی از بورس‌ها و نیز واحدهای صندوق‌های سرمایه‌­گذاری را تغییر داد.

به این ترتیب، در آن مصوبه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، نصاب سقف سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت، ۱۵ درصد تعیین شد.

بر اساس این گزارش، سقف حدنصاب سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت، در شهریور ماه سال ۹۵ معادل ۱۵ درصد بود که در آبان ماه ۹۷ این حد نصاب به ۲۵ درصد رسید.

لازم به ذکر است، در ابتدای سال ۹۹ و در فروردین ماه سال جاری، این حد نصاب ۱۰  درصد تعیین شد و در مرداد ماه سال جاری نیز طبق اعلام سازمان بورس و اوراق بهادار حدنصاب سرمایه‌گذاری در سهام این صندوق ها به ۵ درصد کاهش یافت.

پایان/

۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹
کد خبر: 8870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =