آیا احمدی نژاد از سعید محمد حمایت می کند؟

آیا در انتخابات ریاست جمهوری 1400 احمدی نژاد از سعید محمد حمایت می کند؟

به گزارش تحریریه، ورود سعید محمد رئیس قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به انتخابات ریاست جمهوری 1400 باعث ایجاد تغییر در صف بندی های انتخاباتی به دلیل ظاهر شدن یک چهره ناشناخته و اجرایی شده است.

چهره های مطرح کنونی غیر از محمود احمدی نژاد همگی جز اسامی ثابت در 5  دوره انتخابات اخیر ریاست جمهوری هستند و در دوره های گذشته اقبال مردم را شاهد نبوده اند.

افرادی مانند علی لاریجانی، محمدباقر قالیباف، محسن رضایی، اسحاق جهانگیری، محمدرصا عارف و ... فاقد کاریزمای لازم برای ایجاد موج انتخاباتی و رای آوری هستند و اگرچه حضور آنها از مدتها قبل قطعی شده است، اما کسی آنها را جدی نمی گیرد.

پس از اظهارات غلامعلی حداد عادل درباره احمدی نژاد، به یکباره رئیس جمهور سابق در صدر توجهات قرار گرفت و با واکنشی که به سخنگوی مجلس هفتم نشان داد، مشخص شد که بازیگر قدری در عرصه سیاست است و می تواند از تهدید فرصت بسازد.

با این حال امکان تایید صلاحیت محمود احمدی نژاد بالا نیست و به مانند دور قبل نمی تواند از فیلتر شورای نگهبان رد شود و در چنین شرایطی بار دیگر بحث استفاده از ظرفیت کاندیدای پوششی در انتخابات و حمایت احمدی نژاد از وی قوت گرفته است.

از منظر اجرایی و کاراکتر عمومی، بین سعید محمد و محمود احمدی نژاد شباهت های زیادی وجود دارد و هر دو به کار اجرایی جدی شناخته می شوند، که توان سخنوری خوبی داشته و دارای دید کلان نگر نیز هستند. اگرچه در سطح پختگی و حاضرجوابی احمدی نژاد را نمی توان با سیاستمدار دیگری مقایسه کرد.

باتوجه به این مباحث، آیا می توان انتظار داشت که احمدی نژاد در صورت باز ماندن از شرکت در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری 1400 از سعید محمد حمایت کند؟

واقعیت این است که بزرگان جناح اصولگرا دید مثبتی به سعید محمد ندارند و علیرغم اینکه مشاغل مهمتری مانند معاون اول رئیس جمهور، سخنگوی مجلس، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و ... بدون نیاز به استعفا می توانند در انتخابات شرکت کنند، اما فشار بر رئیس قرارگاه خاتم برای استعفا نشان از عدم اقبال بزرگان جناح راست به وی دارد.

علیرغم این شباهت های قابل توجه از نظر کاراکتر اجرایی و عدم اقبال جناح راست به سعید محمد، هنوز مشخص نیست که وی تایید صلاحیت شود و حتی در صورت تایید صلاحیت هم بعید است که احمدی نژاد از وی حمایت کند. زیرا منطق سیاست ورزی احمدی نژاد با منطق هزینه فایده رایج فاصله داشته و در گذشته هم از روش های رایج رقابت های سیاسی پیروی نکرده است.

به همین دلیل در صورت رد صلاحیت احمدی نژاد در انتخابات 1400 ریاست جمهوری، به احتمال زیاد وی در انتخابات به عنوان رای دهنده هم شرکت نمی کند و از نامزد دیگری نیز حمایت نخواهد کرد.

پایان/

۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
کد خبر: 8889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 8
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
      3 10
      مگر شرایط ریاست جمهوری عوض شده حتما رجل سیاسی جاشو به رجل نظامی داده
    • IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
      9 9
      فقط‌دکتراحمدی‌نژادوسلام‌نامه‌تمام
    • نورااله شهبازی چورسی IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
      8 10
      در صورت ردصلاحیت احمدی نژاد ما هم شرکت نخواهیم کرد رد احمدینژاد یعنی شکست انقلاب.
    • هلی IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
      11 7
      با سلام. رد احمدی نژاد یعنی شکست انقلاب ؟!!! چه حرف عجیبی، این نظام اینقدر شهید نداده است که با نیامدن احمدی نژاد شکست بخورد. بسیار افراد دیگر برتر و شایسته تر از احمدی نژاد در این کشور وجود دارند. به امید تشکیل دولت انقلابی.
    • IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
      6 3
      درودبرسعیدمحمد
    • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
      6 1
      متاسفانه برخی فکر میکنن اگر احمدی نژاد نباشد دیگر کسی توانایی اداره و سروسامان دادن به امور مملکت را ندارد در صورتی که شایسته تر از احمدی نژاد وجود دارد ک کشور را ازاین وضع بحرانی نجات دهند نمونه اش دکتر سعید محمد
    • ثانی IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
      3 2
      احمدی نژاد درگیر فرقه های انحرافی انگلیسی شده که میگه امام زمان ظهور کرده و دیگه نیازی به ولایت فقیه نیست !!! فکر کن این آدم دوباره بیاد روی کار! دوره اول که موفق بود به خاطر حمایت سپاه و بسیج بود و در دوره دوم به خاطر مخالفتش با رهبری این حمایت ها رو از دست داد که دیدین چطور همه چیز به هم ریخت؟
    • محمد حسین IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
      0 0
      فقط و فقط جناب آقای آیت الله رییسی